Adet Düzensizliği Ankara

Adet düzensizliği Ankara; kadınlar arasında oldukça yaygın olarak görülen bir sorundur. Yumurtalıklarda meydana gelen kistler, hormonal dengede düzensizlik gibi birçok nedenle ortaya çıkabilir. 21 günden kısa, 35 günden uzun süren adet döngüsü, adet düzensizliği olarak adlandırılır. Genel olarak 28 günde tamamlanan adet döngüsü içerisinde, 3 ile 7 gün arasında değişen sürelerde, regl kanaması görülür. Regl kanamasının normalden fazla olması, ara kanamaların görülmesi gibi durumlar da, adet düzensizliği kapsamında değerlendirilir. Adet düzensizliği tedavisinde, bu duruma yol açan faktörlerin tespit edilmesi ve tedavi planının buna göre oluşturulması gerekir.

Yazımızın devamında adet düzensizliği ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara adet düzensizliği tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Adet Düzensizliği Nedir?

Kadınlarda ergenliğe girilmesi ile beraber, ortalama 28 günde tamamlanan adet döngüleri görülmeye başlanır. Salgılanan hormonların seviyelerine bağlı olarak, döngü içerisinde vücutta birtakım farklılıklar birbirini takip eder. İlk olarak, seviyesi yükselen östrojen hormonunun etkisiyle, olası bir gebeliğe hazır hale gelmek için rahmin iç tabakası kalınlaşır. Yumurtlamanın olmasıyla beraber progesteron hormonu da salgılanmaya başlar. Endometrium tabakası olarak bilinen bu tabakanın kalınlaşması, embriyonun rahme tutunmasını kolaylaştırır.

Gebeliğin gerçekleşmemesi halinde, vücutta salgılanan östrojen ve progesteron hormonlarının seviyesi azalır ve düşen hormon seviyesinin etkisi ile endometrium, pul pul dökülerek, tekrardan incelir. Dökülen rahim içi tabaka, regl kanaması ile vücuttan atılır.

Bu döngü, sağlıklı bir kadında 21 ile 35 gün arasında tekrar eder. 21 günden kısa süren ve 35 günden uzun süren adet döngüsü, düzensiz olarak kabul edilir. Aynı zamanda, adet kanamalarının çok miktarda olması, az olması, 3 günden kısa veya 7günden uzun sürmesi de, adet düzensizliği olarak değerlendirilir.

Adet Düzensizliği Ankara Türleri Nelerdir?

Adet düzensizliği, adet döngüsünde görülen bozulma biçimine bağlı olarak, farklı türlerde ortaya çıkabilir.

• Hipermenore: Adet kanamasının yoğun olması,
    • Hipomenore: Adet kanamasının az olması,
    • Metroraji: Adet kanamasının düzensiz aralıklarla olması,
    • Menoraji: Adet kanamasının normalden uzun sürmesi,
    • Oligomenore: 35 günden uzun süren adet döngüsü, seyrek adet görme,
    • Polimenore: 21 günden kısa süren adet döngüsü, sık adet görme,
    • Menometroraji: Düzensiz aralıklarla, fazla miktarda kanama olmasıdır.

Ankara Adet Düzensizliği Nedenleri Nelerdir?

Adet düzensizliği, birçok farklı nedenle ortaya çıkabilir. Adet düzensizliğine yol açan başlıca faktörler;

• Hormonal dengede meydana gelen düzensizlik,
    • Düşük hormon seviyesi nedeniyle, endometriumun gerekli desteği alamaması,
    • Rahim duvarı kalınlaşması,
    • Endometriozis ve adenomyozis hastalıkları,
    • Yumurtalık kistleri,
    • Polikistik over sendromu,
    • Çikolata kisti,
    • Miyom ve polip gibi kitleler,
    • Rahim ve yumurtalık kanserleri,
    • Yumurtlama bozukluğu,
    • Dış gebelik,
    • Kullanılan hormon ilaçları,
    • Vajinal enfeksiyonlar,
    • Şeker hastalığı gibi kronik rahatsızlıklar,
    • Aşırı kilo alma veya verme,
    • Stres ve depresyon gibi psikolojik etmenler olarak sıralanabilir.

Ankara adet düzensizliği tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Ankara Adet Düzensizliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Adet düzensizliği tedavisinde ilk olarak, bu düzensizliğe yol açan faktörlerin tespit edilmesi gerekir. Hastalar, jinekolojik muayeneden geçirilir ve gerekli olan testler uygulanır. Hormonal dengede ortaya çıkan bozukluk nedeniyle gelişen adet düzensizliğinde, hastalara ilaç reçete edilir. Bu durumda, en sık başvurulan ilaçlar, doğum kontrol haplarıdır. Doğum kontrol hapları, özellikle folikül kisti görülen hastalarda, yumurtlama sürecini durdurarak yeni kist oluşumunu engeller ve hormonal dengeyi yeniden sağlar.

Yumurtalıklarda büyük boyutlu veya ilaçla tedaviye yanıt vermeyen kistlerin var olması halinde, rahimde miyom veya polip bulunan hastalarda, cerrahi müdahale gerekebilir. Bu durumda, var olan kitleler, cerrahi teknikler ile çıkartılır.

Ankara Adet Düzensizliği Tedavisi Fiyatları 2021

Adet düzensizliğinin tedavisinde, soruna yol açan faktörün tespit edilebilmesi için birtakım test ve tetkiklerin uygulanması gerekir. Bu test ve tetkikler, hastada görülen şikâyetlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Ayrıca, adet düzensizliğine neden olan faktörlere bağlı olarak, tedavi süreci de değişecektir. Bu gibi durumlar nedeniyle, adet düzensizliğinin tedavisinde ücretlerde, hastadan hastaya farklılık olabilir. Ankara adet düzensizliği tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.