Aşılama Tedavisi Ankara

Aşılama tedavisi Ankara; yumurta hücresinin uyarılmasını ve döllenmenin rahim içine spermlerin enjeksiyonu ile gerçekleşmesini sağlayan bir kısırlık tedavisi yöntemidir. Tüp bebek tedavisiyle birlikte, günümüzde bebek sahibi olmak isteyen çiftlerin sık başvurduğu, en etkili uygulamalardan biridir. Aşılamanın tüp bebek tedavisinden en büyük farkı ise döllemenin anne vücudunda yapılmasıdır. Baba adayından toplanan spermler ince bir kateter aracılığıyla vajinal yoldan enjekte edilerek anne rahmine gönderilir. Böylece en ideal zamanda, konsantre edilmiş spermin rahme ulaşması sağlanır. Bu da döllenme ihtimalini yükseltmektedir. Ankara aşılama tedavisi ve fiyatları hakkında tüm sorularınız için Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

Aşılama Tedavisi Nedir?

Tıp dilinde “inseminasyon” olarak da bilinen aşılama, kısırlık şikâyeti görülen çiftlerin bebek sahibi olmasını sağlayan bir yardımla üreme yöntemidir. Aşılama tedavisi doğal bir yöntemdir. Ağrısız ve acısızdır. Özellikle sperm kalitesi, sayısı ve hareketi ile ilgili sorun yaşayan çiftlerde oldukça başarılı sonuç vermektedir. Aşılama tedavisi genellikle tüp bebek tedavisinden önceki aşama olarak görülür. Eğer tekrar edilmesine rağmen aşılama tedavisi ile başarılı sonuç alınamazsa tüp bebek tedavisine başlanabilir.

Aşılama Tedavisi Ne Zaman Yapılır? Kimler İçin Uygundur?

Kısırlık; korunmasız, aktif cinsel yaşama rağmen 1 yıl ya da daha uzun süre gebelik oluşmamasıdır. Korunmasız cinsel yaşamın ilk dönemlerinde hemen gebelik oluşmayabilir. Bu nedenle kısırlık şüphesi oluşması için en az 1 yıl geçmiş olması gerekir. Eğer çiftlerin yaşı 35’ten fazlaysa, bu bekleme süresi 6 ay, 40’ın üstündeyse 3 aydır. Kısırlık tanısı konan çiftlerde ise kısırlığın altında yatan nedenlere göre tedavi planlaması yapılır. Kısırlık eğer fizyolojik rahatsızlıklardan kaynaklanıyorsa öncelikle bu rahatsızlıkların tedavisine odaklanılır. Nedeni bilinmeyen kısırlık varsa, sperm sayısının ve hareketliliğinin az olması durumlarında veya yumurtlama sorunları söz konusu olduğunda ise aşılama ve tüp bebek gibi yardımcı tedavilerden faydalanılabilir.

Aşılama tedavisi, bazı durumlarda gebe kalma sürecini hızlandırmak için de tercih edilebilir. Özellikle annenin 35 yaş üzeri olduğu durumlarda aşılama ile gebe kalmayı desteklemek mümkündür.

Aşılama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşılama tedavisinin ilk basamağı kadında yumurta takibinin yapılması ve yumurtanın istenen olgunluğa getirilmesidir. Bu süreçte anne adayının birkaç kez kontrole gelmesi gerekebilir. Baba adayı ise yalnızca aşılama günü kontrole gelerek sperm örneği verir. Alınan sperm örneği yıkanıp, yoğunlaştırılarak konsantre hâle getirilir. Yoğunlaştırılan spermler ince kanüller yardımı ile rahme enjekte edilir. Bu işlem yapılırken herhangi bir ağrı ya da acı hissedilmez. Hastalarımız yaklaşık 15 – 30 dakika dinlendikten sonra günlük yaşamlarına dönebilirler.

Aşılama Takibi Nedir? Nasıl Yapılır?

Aşılama takibi, aşılama sürecinde kadının yumurtasının olgunlaştırılması için yapılan kontrolleri ve işlemleri içerir. Aşılama tedavisinin ilk aşamasıdır. Tedaviye başlarken iğne ya da haplarla yumurtaların büyümesi, istenen boyutlara ulaşması sağlanır. Bu süreçte yumurtaların büyüme hızı ve durumu düzenli olarak kontrol edilir. Eğer folikül sayısı beklenenden yüksek olursa tedavi planını değiştirmek gerekebilir. Yumurta hücreleri istenen boyutlara ulaştığında ise “çatlatma iğnesi” dediğimiz iğne yapılır. Bu iğne yumurtanın çatlamasını sağlar ve döllenmeye hazırlar. Çatlatma iğnesinden 24 – 36 saat sonra ise aşılama işlemi yapılır.

Aşılama Tedavisinin Sonuçları Ne Zaman Belli Olur?

Aşılama tedavisi yapıldıktan 12 – 15 gün sonra gebelik testi yapılabilir. Eğer gebelik testi sonucu pozitifse tedaviden başarılı sonuç alınmış demektir. Sağlıklı bir gebelikte olduğu gibi rutin kontroller için doktorunuza başvurmanız gerekir. Ancak testin sonucunda gebelik yoksa aşılama tedavisinin tekrar edilmesi gerekebilir.

Başarısız Aşılamadan Sonra Ne Zaman Tedaviye Başlamak Gerekir?

Tüp bebek tedavisi başarısız sonuç verdiğinde, ertesi ay yeniden uygulama yapılabilir. Araya uzun zaman koyulmasına gerek yoktur. Ancak aşılama tedavisinin başarısını etkileyen nedenler tahmin ediliyorsa şüpheli durumun kesinleştirilmesi ve öncelikle tedaviyi olumsuz etkileyen durumun tedavi edilmesi gerekir. Sonrasında yeniden aşılama tedavisi denenebilir ya da tüp bebek tedavisine geçilebilir.

Aşılama Tedavisi Kaç Kez Yapılabilir?

Aşılama tedavisi genellikle 2 – 3 kez üst üste yapılır. Eğer hepsinde başarısız olunursa tüp bebek tedavisine başlanır. Ancak gerekli durumlarda 6 uygulamaya kadar deneme yapılabilir.

Aşılama Tedavisinin Başarı Oranı Nedir?

Aşılama, günümüzde kısırlık tedavisinde kullanılan en başarılı yöntemlerden biridir. Özellikle sperm yapısı ve kalitesi ile ilgili kısırlık sorununda başarı oranı oldukça yüksektir. Genel olarak tedavinin başarı oranı hastanın yaşına ve infertilite nedenine bağlı olarak değişmekle beraber %10 – 20’dir diyebiliriz.

Ankara Aşılama Tedavisi Fiyatları 2021

Kısırlık, günümüzün modern tedavi yaklaşımları sayesinde tedavi edilebilen bir durumdur. Aşılama tedavisi sayesinde uzun süredir bebek sahibi olmak isteyen pek çok çift, sağlıklı bir şekilde bebeklerini kucağına alabilmektedir. Aşılama sürecinde ise çiftlerin ihtiyaçları değişken olabilir. Özellikle üst üste yapılan aşılama uygulamaları fiyatların yükselmesine neden olabilir. Bu nedenle aşılama fiyatları, hastalarımızın ihtiyaçlarına göre değişecektir. Ankara aşılama tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizi arayabilir ve randevu alabilirsiniz.