Çikolata Kisti Tedavisi

Çikolata Kisti Tedavisi Ankara

Çikolata kisti tedavisi Ankara, genellikle “endometriozis” rahatsızlığı nedeniyle ortaya çıkan kistlerin tedavi edilmesi için yapılan uygulamaları kapsar. Endometriozis, uterusun iç yüzeyinde bulunan endometrial dokunun, fallop tüpü, yumurtalık veya karın boşluğu gibi farklı bölgelere yerleşmesidir. Endometriumun yumurtalıklarda yerleşmesi sonucunda koyu kahverengi bir kan birikir. Bu durum endometrioma yani çikolata kisti olma olasılığını yükseltir. Çikolata kistinin yumurtalıklara yerleştiği durumlarda, yumurtanın kalitesi ve fallop tüplerinin işleyişi olumsuz etkilenir. Bu durum karın boşluğu içerisinde yapışıklığa neden olabilir. Ankara çikolata kisti tedavisi ve fiyatları hakkında Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

Çikolata Kisti ( Endometrioma) Nedir?

Çikolata kisti, rahim içinde bulunan endometrium tabakasının yumurtalıklara yerleşmesi sonucunda oluşur. Asıl adı endometrioma olan bu kistler, içi çikolataya benzer, kahverengi, koyu ve akışkan bir sıvı ile dolu olduğu için “çikolata kisti” olarak adlandırılır.

Endometriozis Olan Her Kadının Çikolata Kisti Var Mıdır?

Endometriozis olan kadınlarda yaklaşık %17-50 oranında çikolata kisti olma riski vardır. Bu nedenle “Endometriozis olan her kadında çikolata kisti vardır.” gibi kesin bir ifadede bulunamayız. Ancak endometriozisin bu oranı ciddi şekilde yükselttiğini söyleyebiliriz.

Çikolata Kisti Neden Oluşur?

Çikolata kisti yaygın görülen bir rahatsızlık olmasına rağmen nedenleri kesin olarak bilinmemektedir. Ancak bazı faktörlerin endometrioma riskini arttırdığı düşünülür:

• Genetik faktörler: Ailesinde çikolata kisti görülen kadınların görülmeyen kadınlara nazaranendometriomaya yakalanma olasılığı yüksektir.
    • Menstrüasyonun ters yöne olması: Normal şartlarda rahmi döşeyen endometrium tabakası regli döneminde rahim ağzından dışarı atılır. Ancak bazı durumlarda kanamanın geriye doğru aktığı görülür. Endometrial dokunun fallop tüplerine ya da karın boşluğuna yerleşmesi çikolata kistine neden olabilir
    • Bağışıklık sistemi sorunları: Bağışıklık sistemi düşük veya doğru çalışmayan bireylerde risk daha yüksektir.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kistleri bazen hiçbir belirti vermez. Belirti verdiklerinde ise kronik ağrılara, adet sancısına, cinsel ilişki esnasında ağrıların yaşanmasına ve bazı hastalarda kısırlık şikâyetine neden olabilirler. Regl dönemlerinde yaşanan şiddetli ağrılar, endometrioma vakalarında yaygın olarak görülür. Kişinin vücut yapısına bağlı olarak, farklı belirtiler de ortaya çıkabilir. Bu tür belirtilerle karşılaşıldığında, uzman bir hekime başvurulmalıdır.

• Regl dönemindeki ağrılar
    • Kanamanın aşırı olması
    • Cinsel ilişki sırasında yaşanan ağrılar
    • Kabızlık veya idrara çıkma esnasında yaşanan ağrılar
    • Kısırlık

Ankara Çikolata Kisti Tedavisinin Ardından Hamile Kalınır mı?

Günümüzün modern teknolojileri sayesinde kisterin tedavisinden sonra, sağlıklı bir şekilde gebe kalmak mümkündür. Bu nedenle endometrioma tedavisi sırasında yumurtalıklara zarar gelmedikçe hamile kalma ihtimali değişmez. Ancak bazı hastalarda çikolata kisti nedeniyle rahim, yumurtalık ve tüpler tedaviyle düzeltilemeyecek şekilde hasar görmüştür. Bunlarda tüp bebek tedavisi uygulanır.

Çikolata Kisti Tanısı Nasıl Konulur?

Çikolata kisti tanısı, jinekolojik muayene ve ultrasonografik incelemelerle konulur. Ayırıcı tanı için bazen kan testleri yapmak gerekebilir. Kistlerin bir kısmı rutin jinekolojik muayene sırasında, tesadüfen teşhis edilir. Ultrason sonucuna göre tedavi sürecinin işleyişi belirlenir.

Ankara Çikolata Kisti Tedavisi Hangi Durumlarda Ameliyatsız Yapılır?

Çikolata kisti tedavisi için belirlenen tek bir tedavi yöntemi yoktur. Hastanın yaşı, çikolata kistinin evresi ve kısırlık riskinin olup olmaması tedavi sürecine yön verir. Erken teşhislerde görülen küçük çikolata kistlerinde medikal yani ilaçlarla tedavi tercih edilebilir. Yumurtalıklara zarar vermeden kistin takibi yapılır. Hastalığın ileri evrelerinde olan vakalarda laparoskopik cerrahi ile tedavi yapılabilir. Ancak çikolata kistlerinin tekrarlama oranı yüksektir. Bu nedenle mutlaka hastanın ihtiyaçlarına göre bir tedavi planı yapılmalıdır.

Ankara Çikolata Kisti Tedavisinde Uygulanan Ameliyat Yöntemleri Nelerdir?

Çikolata kisti tedavisinde iki farklı ameliyat şekli vardır. Uzman hekimin kararı doğrultusunda kapalı ya da açık ameliyat yapılır.

Laparoskopik (Kapalı Ameliyat)

Laparoskopik yani kapalı ameliyatlarda karın bölgesine yaklaşık yarım-1 cm’lik 3-4 kesi yapılır ve operasyon buralardan yönetilir. Genellikle şiddetli ağrının ve infertilitenin görüldüğü hastalarda tercih edilen bu tedavi yöntemi sayesinde kistler çıkarılabilir. Kapalı ameliyatlardaki öncelikli hedef yumurtalıkların zarar görmemesidir.

Laparotomi (Açık Ameliyat)

Çikolata kistinin ileri evrelerinde, ciddi yapışıklıkların olduğu vakalarda açık ameliyat tercih edilebilir. Laparotomi yani açık ameliyatlarda kistler tamamen alınır. Karın içi yapışıklığın görüldüğü ve frozen yani donmuş pelvis denilen durumlarda genellikle açık ameliyat tercih edilebilir.

Ankara Çikolata Kisti Ameliyatı ve Fiyatları 2021

Ankara çikolata kisti ameliyatı, farklı tedavi yaklaşımları uygulanarak yapılır. Bireyin yaşı, gebelik isteği olup olmaması ve çikolata kistinin seviyesine göre bir tedavi yöntemi belirlenir. Tedavi metotlarının seçiminde ayrıca tedavi maliyeti ve ilaç fiyatları etkin rol oynar. Ankara çikolata kisti tedavisi ve fiyatları bireylerin ihtiyaç duydu tedavi sürecine göre değişiklik gösterir. Süreç hakkında daha detaylı bilgi almak için Ankara’daki kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

Şimdi Ara!