Dış Gebelik Tedavisi

Dış Gebelik Tedavisi Ankara

Hamilelik döneminde embriyonun sağlıklı gelişmesi için döllenen yumurtanın rahim içerisinde yer alması gerekir. Ancak bazı vakalarda yumurtanın rahim dışında bir yere tutunduğu görülür. Bu vakalar dış gebelik olarak adlandırılır. “Ektopik gebelik” olarak da bilinen bu gebelik türü, yaklaşık 50 hamileden birinde görülür. Dış gebelik, anne sağlığını olumsuz etkiler. Bu nedenle çeşitli tedavi yöntemleri uygulanarak sonlandırılır. Gebeliğin ilerleme seviyesine göre ilaç ve ameliyat olmak üzere iki farklı tedavi süreci vardır. Dış gebelik tedavisi Ankara ve fiyatları hakkında daha detaylı bilgi almak için Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

Dış Gebelik Nedir?

Dış gebelik embriyonun rahim dışında farklı bir bölgeye tutunmasıdır. Normal şartlarda embriyonun, rahim içerisinde bulunan endometrium tabakasında gelişimini tamamlaması gerekir. Ancak dış gebelikte döllenmiş yumurta; fallop tüplerine, rahim ağzı veya karın içi gibi farklı bölgelere yerleşir. Ancak insan vücudu fallop tüpü veya diğer bölgelerde bulunan embriyoyu geliştirecek bir yapıya sahip değildir. Bu nedenle embriyonun gelişimi desteklenemez. Gebeler için oldukça riskli olan bu durum kısa süre içerisinde sonlandırılmalıdır.

Dış Gebelik Neden Oluşur?

Cinsel yaşamı aktif olan her kadının dış gebelik riskiyle karşılaşabilir. Ancak bazı durumlar bu riski artıran faktörler arasında yer alır:

• Gebeliğin 35 yaş üzerinde olması
    • Üreme organındaki yapısal bozukluklar
    • Birden fazla geçirilen kürtaj ameliyatı
    • Sigara kullanımı
    • Cinsel yolla bulaşan hastalıklar
    • Gebelikten önce geçirilen pelvik ve abdominal cerrahi operasyonlar
    • Doğurganlığı artırmak için kullanılan ilaçlar veya tedaviler
    • Endometriozis rahatsızlığı
    • Daha önceden geçirilmiş dış gebelik
    • Üreme organının kapmış olduğu enfeksiyonlardan kalan yaralar
    • Doğum kontrol yöntemleri uygulanmasına rağmen gebe kalınması

Dış Gebelik Nasıl Anlaşılır?

Erken aşamalarda dış gebeliğin belirtileri görülmeyebilir. Ancak kısa bir süre sonra gebelik büyüdükçe tüp gerilmeye başlar. Bu nedenle karın ağrıları görülebilir. Gebelik ilerledikçe embriyo, tüpü daha gergin bir hale getirir. Bunun sonucunda meydana gelen şiddetli ağrılar, dış gebeliğin en büyük belirtisidir. En son görülen belirti ise tüpün yırtılmasıyla birlikte oluşan kanamadır. Sağlıklı gebelik sürecinde görülmeyen bu belirtiler oluştuğunda dış gebelikten şüphelenilebilir. Bu durumda zaman kaybetmeden kadın doğum uzmanına başvurmanız gerekmektedir.

Dış Gebelik Tehlikeli Midir?

Rahim dışında bir yere tutunan embriyo, gelişimi için uygun bir ortam bulamaz. Bu durum tehlikeli komplikasyonlara neden olur. Özellikle fallop tüpünde bulunan embriyo, gebelik süreci ilerledikçe dokulara zarar verir. Kontrol altına alınmadığı takdirde damarlarda yırtılmalara neden olabilir. Damarların yırtılması ve dokuların zarar görmesiyle birlikte iç kanama ortaya çıkar. Kanama sırasında gebelik hormonlarında azalma görülebilir. Dış gebelikte ölçülen gebelik hormonlarının değeri normalden düşüktür. Bir sonraki hamileliklerin başarı oranını düşürmemek ve riski ortadan kaldırmak için uygun tedavi metotlarına başvurulmalıdır.

Dış Gebelik Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Dış gebelik, sağlıksız ve anne hayatını tehdit eden bir durumdur, tedavisinin tek yolu hamilelik sürecini sonlandırmaktır. Tedavi sürecinde, vakanın durumuna göre ilaç veya ameliyat metoduna başvurulur. Tedavi metotlarından biri baskılayıcı ilaçlardır. Hamilelik dokusunu yok etmeye yarayan bu ilaç, enjeksiyon yoluyla hastaya verilir. Enjeksiyon sonucunda hücrelerdeki büyüme durdurulur. İlaç tedavisinin ardından görülen kasılma, kanama ve düşük belirtileri, bu sürecin doğal bir parçasıdır. Tedavinin olumlu sonuçlar verip vermediği aralıklı kan testleri uygulanarak kontrol edilir. Baskılayıcı kemoterapi enjeksiyonun sonucunda fallop tüpleri zarar görmez ancak yeniden gebe kalmak zaman alabilir.

Ankara Dış Gebelik Tedavisinde Ameliyat Ne Zaman Yapılır?

Eğer dış gebelik geç fark edilmiş ve tüplerdeki gerilme oldukça ilerlemişse yırtılmayla birlikte kanama riski artar. Bu durumlarda dış gebelik ameliyatı uygun görülür. Ameliyat sırasında tüplerin bir kısmı veya tamamı alınabilir. Özellikle kanamanın şiddetlendiği anlarda cerrahi operasyon tercih edilebilir. Operasyonlar açık ve kapalı (laparoskopi) olmak üzere iki şekilde yapılabilir. Ameliyat sırasında fallop tüpleri tamamen çıkarılmadıysa Beta-HCG hormonu düzenli olarak kontrol edilir. Beta-HCG hormonu sıfıra inene kadar kan testleri yapılmaya devam edilir.

Dış Gebelik Ameliyatından Sonra Hamile Kalınabilir mi?

Dış gebelik ameliyatının ardından tekrar gebe kalabilme ihtimali vardır. Ancak bu konuda fallop tüplerinin tamamen alınıp alınmaması, operasyonun şekli gibi pek çok faktör etkilidir. Özellikle fallop tüpünün alınmadığı hastaların tekrardan hamile kalma oranı yüksektir. Ancak bu kadınlarda dış gebelik durumunun tekrarlama ihtimali de vardır.

Dış Gebelik Tedavisi Ankara ve Fiyatları 2021

Dış gebelik tedavisi Ankara, gebenin durumuna göre farklı yöntemlerle yapılmaktadır. Gebeliğin ilerlemişliğine göre ilaç veya ameliyat tedavisine başvurulabilir. Gerçekleştirilen medikal muayene uygulamaların ardından tedavi süreci başlatılır. Dış gebelik tedavisi fiyatları hastanın gereksinimlerine göre değişir. Ankara dış gebelik fiyatları hakkında daha detaylı bilgi almak için Ankara’daki kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

Şimdi Ara!