Histeroskopi

Histeroskopi Ankara

Histeroskopi Ankara; rahim içerisindeki patolojik rahatsızlıkların tanı ve tedavi sürecinde en çok başvurulan yöntemlerden biridir. Rahim ağzı ve rahim içi, histeroskop adı verilen, üzerinde kamera ve ışık kaynağı bulunan bir cihaz yardımı ile görüntülenir. Histeroskopiden, rahimle ilgili birçok farklı hastalığın tanı ve tedavisinde yararlanılır. İnfertilite problemi görülen hastalarda, kısırlığa yol açan faktörün tespit edilebilmesi için histeroskopi uygulanabilir. Aynı zamanda, rahim içi miyom ve poliplerinin tespit edilmesinde ve çıkartılmasında da, histeroskopi işlemine başvurmak mümkündür.

Yazımızın devamında histeroskopi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara histeroskopi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Histeroskopi Nedir?

Histeroskopi; kadın sağlığını korumada kullanılan, son derece önemli ve yaygın bir yöntemdir. Histeroskopi operasyonunda, optik bir cihaz rahim ağzına yerleştirilerek, içerideki dokular gözlemlenir. Bu yöntem sayesinde rahim içi kanalı, tüplerin giriş noktaları, rahim ağzı incelenebilir. Tanı ve tedavi amaçlı pek çok uygulamada ve bazı testlerin doğruluğunu kanıtlamada, histeroskopiye başvurulur.

Histeroskopi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Histeroskopi, kadın hastalıklarının tanı ve tedavisinde sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Histeroskopinin tanı ve tedavi amaçlı kullanıldığı başlıca durumlar;

• Menopoz öncesi ve sonrasında görülen şiddetli rahim kanamalarında,
  • Rahim içinde var olan miyomların tespit edilmesinde,
  • Rahim içi duvarında kalınlaşma ve endometrial polipi olanlarda,
  • Uterin septus (rahim içi perdesi) olan kadınlarda,
  • Rahim duvarında yapışıklık olan hastalarda,
  • Spiralin uterus içerisinde kaldığı durumlarda,
  • Tekrarlayan düşüklere neden olan faktörlerin belirlenmesinde,
  • Başarısız tüp bebek çalışmalarının nedeninin araştırılmasında,
  • Rahim filmi ve ultrason ile görüntülemede şüpheli bir durumla karşılaşıldığında, histeroskopiye başvurmak mümkündür.

Histeroskopi Hangi Vakaların Tedavisinde Kullanılır?

Genellikle tanı koymak için kullanılan histeroskopi, belirli hastalıkların tedavisinde de kullanılabilir.

• Miyomların ve poliplerin çıkarılmasında,
  • Rahim içi yapışıklığının giderilmesinde,
  • T şekilli rahim duvarı yapısı gibi rahimde görülen anormalliklerin tedavisinde,
  • Medikal tedaviye cevap vermeyen aşırı adet kanamalarının tedavisinde, histeroskopiden yararlanılabilir.

Histeroskopi Ankara Nasıl Yapılır?

Histeroskopi, rahim ile ilişkili rahatsızlıkların tanısında ve tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Histeroskopi işlemi, dış çapı 5-10 milimetre boyutlarında olan, histeroskop isimli cihaz kullanarak gerçekleştirilir. Histeroskop ile rahim ağzından girerek, iç dokular izlenir. Aletin içte kala kısmında, hareketli uçlar yer alır. Bu uçlar sayesinde, patolojik sorunun düzeltilmesine yönelik işlemler yapılır. Histeroskopi, hem tanı hem de tedavi için başvurulan bir yöntemdir. Histeroskopiye başvurma amacı, uygulanacak olan işlemlerin de değişmesine neden olur.

Tanısal Histeroskopi Nedir?

Tanısal histeroskopi, rahim hastalıklarının tanısını koymak için uygulanır. Ofis histeroskopi olarak da bilinen bu işlemde, herhangi bir cerrahi müdahalede bulunulmaz, sadece sorun tespit edilir.

Operatif Histeroskopi Nedir?

Operatif histeroskopi, tedavi amacıyla gerçekleştirilen histeroskopi uygulamasıdır. Tanısal histeroskopi sırasında, anormal bir durum tespit edildiğinde, aynı anda operatif histeroskopi yöntemine de başvurulabilir. Bu tür durumlarda, anormalliği düzeltmek için gereken cerrahi aletler, histeroskop içerisindeki kanallar üzerinden yerleştirilir. Böylelikle, ikinci bir ameliyata gerek kalmaz.

Ankara Histeroskopinin Avantajları Nelerdir?

Histeroskopi, tanı koymak ve vakaya uygun bir tedavi yöntemi belirlemek için yapılan bir işlemdir. Bu yöntemin en büyük avantajı, vajinadan giriş yapıldığı için vücutta cerrahi bir kesiye gerek oluşturmamasıdır. Bu sayede, hastalarda görülebilen bir alanda, ameliyat izi kalmaz. Ayrıca bakire kızlarda alet takılmasına gerek kalmadan sorunun tespit edilmesini sağlar. Böylece kızlık zarı zarar görmeden ameliyat yapılabilir.

Histeroskopi sayesinde, rahim içerisinde var olan polip ve miyom gibi kitlelerin tedavisi, kısa sürede yapılabilir.

Histeroskopinin bir diğer avantajı, iyileşme sürecinin hızlı olmasıdır. Aynı gün taburcu edilen hastalar, kısa sürede günlük yaşantılarına geri dönebilirler.

Histeroskopi Ankara İle Hamileliğin Bir İlişkisi Var mıdır?

Kısırlık olarak da bilinen infertilitenin tanı ve tedavisinde, histeroskopiye başvurulabilir. Histeroskopi ile gebe kalmayı güçleştiren, rahim içerisinde miyom ve polip benzeri kitlelerin bulunması gibi faktörleri tespit etmek mümkündür. Ayrıca, bu faktörlerin histeroskopi esnasında uygulanan cerrahi müdahale ile ortadan kaldırılması, gebelik ihtimallerini de artırmaktadır.

Histeroskopi Ankara İle Yapılan Polip Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Histeroskopi ile yapılan polip ameliyatı, oldukça kısa sürede tamamlanan bir işlemdir. Hastadan hastaya değişmekte beraber, yaklaşık 10-15 dakika içerisinde operasyon tamamlanır.

Ankara Histeroskopi Fiyatları 2021

Ankara histeroskopi yöntemi, pek çok kadın hastalığının tanı ve tedavisinde kullanılır. Hastaların şikâyetleri doğrultusunda, vakalara uygun bir tanı ve tedavi süreci belirlenir. Bu nedenle, fiyatlar bireylerin gereksinimlerine göre değişiklik gösterir. Ankara histeroskopi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu oluşturabilirsiniz.

Şimdi Ara!