HPV ve Siğil Tedavisi

HPV Tedavisi Ankara

HPV tedavisi Ankara; Human Papilloma virüsünün neden olduğu hastalıkların tedavisidir. HPV olarak da bilinen Human Papilloma Virüs, 200’den fazla türü bulunan bir virüstür. Cinsel yolla bulaşan HPV, enfekte olunan türüne bağlı olarak, farklı hastalıkların gelişmesine neden olabilir. Bazı türleri, genital siğillere neden olurken, bazı türleri ise kadınlarda rahim ağzı kanserine neden olmaktadır. Cinsel birliktelik esnasında, cilt cilde temas ile geçen HPV, kondomla korunulan durumlarda bile, deri yüzeyini tam olarak örtmek mümkün olmadığı için bulaşabilmektedir. HPV tedavisi, enfekte olunan HPV türüne ve kişilerde gelişen hastalıklara bağlı olarak gerçekleştirilir.

Yazımızın devamında HPV tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara HPV tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

HPV Nedir?

HPV; Human Papilloma Virüs kelimelerinin baş harflerinin birleştirilmesiyle oluşan bir tanımlamadır. Human Papilloma Virüs, oldukça fazla sayıda türü bulunan ve cinsel yolla bulaşarak kişileri enfekte eden bir virüs türüdür. Oldukça yaygın olan HPV ile enfekte olma riski, Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, tüm yetişkin bireyler için 50 yaşına kadar %80’dir.

HPV ile enfekte olunması durumunda, kişilerin bağışıklık sistemi devreye girerek, virüsün ortadan kaldırılmasını sağlayabilir. Bu durumda, herhangi bir hastalık gelişimi görülmez. Ancak, enfekte olunan virüs türüne de bağlı olarak, genital siğiller ortaya çıkabileceği gibi; rahim kanserine neden olan lezyonlar da oluşabilir.

Kansere Neden Olan HPV Türleri Nelerdir?

Human Papilloma Virüs, yaklaşık olarak 200 farklı alt türe sahiptir. Bunlar arasında bazı türler genital siğillere yol açarken, bazı türleri ise kansere neden olmaktadır. HPV türleri arasında 14 tanesi, kanser ihtimali açısından yüksek risk barındırır. Düşük kanser riski barındıran türleri de dikkate aldığımızda, kansere yol açabilen HPV türü sayısı 20’li rakamlara yükselir.

• HPV Tip 6,
  • HPV Tip 11,
  • HPV Tip 16,
  • HPV Tip 18,
  • HPV Tip 26,
  • HPV Tip 31,
  • HPV Tip 33,
  • HPV Tip 35,
  • HPV Tip 39,
  • HPV Tip 44,
  • HPV Tip 45,
  • HPV Tip 51,
  • HPV Tip 52,
  • HPV Tip 53,
  • HPV Tip 56,
  • HPV Tip 58,
  • HPV Tip 59,
  • HPV Tip 66,
  • HPV Tip 68,
  • HPV Tip 73,
  • HPV Tip 82 kanser riski taşıyan HPV türleri olarak sıralanabilir.

Genital Siğillere Yol Açan HPV Türleri Nelerdir?

HPV Tip 6 ve HPV Tip 11, genital siğillere en çok yol açan virüs türleri olarak karşımıza çıkar. Ancak bunların yanı sıra, genital siğillere yol açtığı bilinen 40 adet HPV türü bulunur.

HPV Nasıl Bulaşır?

HPV, cinsel yolla bulaşan bir virüs türüdür. Cinsel birliktelik esnasında, HPV’li cilde temas edilmesi sonucunda, enfekte olunur. Temas edilen cilt yüzeyini tamamen kapatmadığı için kondom kullanımı, HPV karşısında tamamen koruma sağlamaz. Ancak kondom kullanımı, risk azaltıcı bir etki sağlayabildiği ve diğer cinsel yollarla bulaşan hastalıklara karşı koruma sağladığı için tavsiye edilmektedir.

Ankara HPV’den Korunma Yolları Nelerdir?

HPV cinsel yolla bulaşan bir virüs olduğu için ondan korunmanın en iyi yolu tek eşlilik ve sadakattir. Bu şekilde enfeksiyonun toplumda yayılmasının önü alınmış olur.

HPV’nin yol açtığı rahim ağzı kanseri gibi risklerden korunmak için 9 yaşından itibaren, rahim ağzı kanseri aşısı yaptırılabilir. Aşı, daha önce HPV ile enfekte olmamış bireylerde etkili olduğu için erken yaşlarda uygulanması gerekmektedir. Genellikle 11-12 yaş civarında, hem kız hem de oğlan çocuklarında aşı uygulaması yapılması tercih edilir. Aşı uygulamasında, 15 yaş öncesinde 2 doz, 15 yaşından sonra ise 3 doz aşılama yapılarak, koruma sağlanır.

Aşının yanı sıra, düzeli olarak jinekolojik kontrollere başvurmak da önemlidir. Hem aşı yaptırmış olan hem de aşı yaptırmamış olan tüm bireyler, düzenli olarak rahim ağzı kanseri testlerine başvurmalıdır. Pap-Smear testi ve HPV DNA testleri, HPV ile enfekte ve rahim ağzı kanseri gelişiminde, oldukça erken dönemlerde etkili olan tanı yöntemleridir.

HPV Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

HPV tedavisinde, jinekolojik muayene esnasında uygulanan Pap-Smear testi ve HPV DNA testi sonuçları önemli bir yer tutar. Bu testler ile kanser öncesi lezyonları tespit etmek ve kanser başlamadan tedavi gerçekleştirmek mümkündür.

HPV ile enfeksiyonun genital siğillere yol açtığı vakalarda ise siğiller, kremler, asit uygulama, dondurma, lazer, yakma yöntemleri veya cerrahi yöntemlerle ortadan kaldırılırlar.

HPV Tedavisi Ankara Fiyatları 2021

HPV tedavisi, hasta özelinde ve hastada görülen semptomlara bağlı olarak planlanan bir süreçtir. Bu nedenle, tedavi planı ve ücretleri değişiklik gösterebilir. Ankara HPV tedavisi fiyatları ile ilgili detaylı bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!