İdrar Kaçırma

İdrar Kaçırma Ankara

İdrar kaçırma Ankara; özellikle ilerleyen yaşla birlikte, pelvik kaslardaki güçsüzleşme nedeniyle ortaya çıkabilen bir sorundur. Her yaştan ve cinsiyetten bireyde görülebilmekle beraber, kadınlarda ilerleyen yaşla birlikte görülme sıklığı artar. Üriner inkontinans olarak da bilinen idrar kaçırma, gebelik ve doğum gibi zorlayıcı süreçlerin etkisiyle de görülebilir. Menopoz sonrasında ise vücutta salgılanan östrojen hormon seviyelerinde düşüş olması, sarkma ve idrar kaçırma problemine neden olabilir. Pelvik taban kasları, mesane kasları ve bağ dokusu güçsüzleştiğinde, idrar kaçırma problemi ortaya çıkabilir.

Yazımızın devamında idrar kaçırma ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara idrar kaçırma tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

İdrar Kaçırma Ankara Nedir?

İdrar kaçırma, hem kadınlarda hem de erkeklerde, her yaşta görülebilen bir problemdir. Ancak kadınlarda görülme sıklığı erkeklere göre çok daha fazladır. Kişinin mesane kasları üzerindeki denetimini yitirmesi sonucunda, idrarını tutamamasıdır. Kronik hale geldiğinde bireylerin fiziksel, sosyal ve psikolojik tüm yaşantısı üzerinde oldukça olumsuz etkiler bırakır.

İdrar kaçırma problemi, gebelik ve doğum süreçleri, menopoz sonrası östrojen salgılanmasının durması gibi sebeplerle, ilerleyen yaştaki kadınlarda daha sık karşılaşılan bir sorundur. İlerleyen yaşla beraber, pelvik kaslar ve bağ doku giderek güçsüzleşir. Bu kaslardaki güçsüzleşme, mesane kaslarının kontrolünü de zorlaştırır ve idrar kaçırma problemi ortaya çıkar.

İdrar kaçırma problemi bulunan bireyler, psikolojik olarak da birtakım rahatsızlıklarla karşılaşabilirler. İnsanların arasında idrarını tutamamaktan çekinen hastalarda zamanla anksiyete, depresyon, sosyal fobi gibi psikolojik rahatsızlıklar da görülebilir. Bu nedenle, idrar kaçırma tedavisi için alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmak gerekir. Ankara idrar kaçırma tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Ankara İdrar Kaçırma Neden Olur?

Böbrekler tarafından süzülen idrar, vücutta mesane adı verilen idrar torbasında birikir. Mesane, kas ve bağ dokudan oluşan, esnek yapılı bir organdır. Bu esneklik sayesinde, içerisinde biriken idrar, baskı hissine yol açmaz. Mesanenin ağız kısmı, beyin ve pelvik bölgedeki sinir ağı tarafından kontrol edilen kaslar sayesinde, kapalı durur. Bu kontrol mekanizmasını etkileyebilecek tüm faktörler, idrar kaçırmaya neden olabilir.

İdrar kaçırma problemi yaşayan hastalarda, mesane kasları üzerindeki denetimin kaybedildiği veya sarkmaya bağlı mesane boynunun yerinin değiştiği görülür. Bu duruma en sık neden olan faktör; pelvik taban kasları ve bağ dokusundaki güçsüzleşmedir. Bu güçsüzleşmeye ve bireylerde mesane kaslarının denetiminin kaybına yol açan faktörlere bakıldığında başlıca nedenler;

• İlerleyen yaş,
  • Gebelik ve doğumlar,
  • Zorlu vajinal doğumlar,
  • Çoğul gebelikler,
  • İri bebek doğumları,
  • Çok sayıda doğum yapılması,
  • İdrar yolları enfeksiyonu,
  • Sistit gibi üriner sistem hastalıkları,
  • Vajinal enfeksiyonlar,
  • Menopoz süreci,
  • Kadın hastalıklarına bağlı olarak geçirilen ameliyatlar,
  • Böbrek taşı,
  • Şeker hastalığı,
  • Fazla kilo,
  • Kronik öksürük,
  • Kronik kabızlık,
  • Sinir sistemi hastalıkları,
  • Genetik faktörler,
  • Sigara ve alkol gibi zararlı madde kullanım alışkanlıkları olarak karşımıza çıkar.

İdrar Kaçırma Ankara Tipleri Nelerdir?

İdrar kaçırma problemleri, üç farklı türde ortaya çıkabilir;

Sıkışma Tipi İdrar Kaçırma

Mesanenin aniden kasılması ile ortaya çıkar. Kaslar, hastaların kontrolünden bağımsız olarak kasılır. Bu durum sonucunda, aniden idrara çıkma isteği ve sıkışıklık hissi oluşur.

Stres Tipi İdrar Kaçırma

Bu tip idrar kaçırma sorunu yaşayan hastalarda, belirli hareketler sonucunda idrarı tutmak güçleşir. Gülmek, öksürmek, hapşırmak, ağır kaldırmak gibi hareketler, idrar kaçırmaya neden olur. Stres inkontinansı olarak da adlandırılan bu durum, mesane üzerinde baskı oluşması nedeniyle gerçekleşir. Stres tipi idrar kaçırmaya neden olan başlıca faktör, mesane kaslarının ve bağ dokusunun zayıflamasıdır.

Mix Tip İdrar Kaçırma

Hem sıkışma, hem de stres tipi idrar kaçırmanın bir arada görülmesidir.

Ankara İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

İdrar kaçırma tedavisi, mesanenin tekrardan rehabilite edilmesini sağlayan bir süreçtir. Hastalara verilen egzersizler ile pelvik taban kaslarının ve bağ dokunun tekrardan güçlendirilmesi amaçlanır. Başvurulan yaşam tarzı değişiklikleri ile idrara çıkma alışkanlıklarının yeniden düzenlenmesi sağlanır. Hastalara verilen mesane eğitimi sayesinde, idrara çıkma alışkanlıkları, hastalar için en uygun şekilde düzenlenir. Bu tedavilerin yetersiz kaldığı durumlarda ilaçlardan yararlanılır. Gereken hastalarda ameliyat planlanır.

İdrar Kaçırma Ankara Tedavisi Fiyatları 2021

İdrar kaçırma tedavisi, hastalar özelinde planlanan bir süreçtir. Bu nedenle tedavi planı ve ücretleri, hastadan hastaya değişebilir. Ankara idrar kaçırma tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!