İnfertilite Nedenleri

İnfertilite Nedenleri Ankara

Yaygın olarak kısırlık olarak adlandırılan infertilite, korunmasız ve aktif cinsel yaşama rağmen uzun süre gebelik oluşmaması durumudur. Kısırlık, günümüzde tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Ancak kısırlık tedavisinden başarılı sonuçlar elde edebilmek için altta yatan nedenleri bilmek ve buna uygun tedavi planı yapmak oldukça önemlidir. Kısırlık nedenleri ise birçok değişkene bağlı olabilir. Hem erkekten hem de kadından kaynaklanabilen bir durum olduğu için rahatsızlığın detaylı olarak incelenmesi, çiftlerin her ikisi için de infertilite nedenlerinin saptanması önemlidir. Yazımızın devamında infertilite nedenleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İnfertilite nedenleri Ankara ve Ankara infertilite tedavisi için ise Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

İnfertilite (Kısırlık) Nedir?

Korunmasız cinsel yaşamın ilk dönemlerinde gebelik oluşmaması normal kabul edilen bir durumdur. Bu nedenle erken dönemde bebek sahibi olamayan çiftlerin en az 1 yıl boyunca düzenli cinsel yaşama devam etmesi gerekir. Ancak bu sürenin 1 yılı aşması durumunda kısırlık şüphesi ortaya çıkar. Kadının yaşı 35 ve üzeri ise bu bekleme süresi 6 aydır. 40 yaşın üstündeki kadınlarda ise tedaviye başlamak için 3 ay beklemek yeterlidir. Bilinenin aksine, kısırlık tedavi edilebilir. Ancak kısırlığa neden olan faktörlerin ortaya konması, çiftlerin fiziksel ve psikolojik durumunun net bir şekilde anlaşılması oldukça önemlidir.

Kısırlık Nasıl Anlaşılır? Kısırlık Nasıl Teşhis Edilir?

Kısırlık toplumun yaklaşık %10 – 15’inde görülür. Kısırlık nedeni ise hem erkekten hem de kadından kaynaklanabilir. Bu nedenle tanı sürecinde çiftlerin birlikte değerlendirilmesi gerekir. Tanı sürecinde semen analizi, rahim filmi, ultrason, kan ve idrar testleri gibi çeşitli tetkiklerden yararlanılır.

Kısırlık Belirtileri Nelerdir?

• Adet kanamalarının düzensiz olması ya da hiç adet görememe
    • Adet dönemlerinde normal olmayan ağrı ve kanamalar
    • Erkeklerde cinsel işlev sorunları
    • Korunmasız cinsel ilişkiye rağmen uzun süre gebelik oluşmaması
    • Boşalma sırasında gelen meninin az olması kısırlığın en yaygın belirtileridir.

Eğer siz de kısırlık belirtilerine sahip olduğunuzu düşünüyorsanız Ankara infertilite nedenleri ve teşhisi için Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

İnfertilite nedenlerinden en önemlisi kadının yaşıdır. Kadınlarda doğurganlık belli bir yaştan sonra sona erer. Bu nedenle yaş ilerledikçe gebe kalma ihtimali de düşer. Özellikle 35 yaş sornasında gebeliğin oluşması çok daha zordur. Bununla birlikte kadın ve erkeğin yapısal özelliklerinden kaynaklanan pek çok faktör gebe kalmayı engelleyebilir.

Kadınlarda İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

• Tüplerdeki hasar ve tıkanıklıklar
    • Adetlerin düzensiz olması
    • Yumurtalık rezervinin yetersiz olması ya da yumurta üretiminin olmaması
    • Fallop tüplerdeki yapışıklık ve tıkanıklıklar
    • Geçirilmiş karın içi operasyonlar
    • Endometriozis hastalığı
    • Prolaktin seviyelerindeki dengesizlik
    • Yumurtlama sorunları
    • Erken menopoz
    • Polikistik over sendromu (PKOS)
    • Bazı miyom, polip ve kistler
    • Tiroid rahatsızlıkları
    • Kanser öyküsü veya kanser tedavisi görüyor olmak
    • Aşırı kilolu ya da aşırı zayıf olmak
    • Kafein ve alkolün aşırı tüketilmesi
    • Sigara
    • Psikolojik faktörler

Erkeklerde İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

• Sperm sayısının az olması
    • Sperm hareketliliğinin az olması
    • Azospermi (Menide sperm olmaması)
    • Kanal tıkanıklıkları
    • Spermin dışarı boşalmaması (Mesaneye boşalma sorunu)
    • Hormonal dengesizlikler
    • Bazı genetik rahatsızlıklar ve çocukluk hastalıkları
    • Varikosel yani testise giden damarlardaki genişleme
    • Bazı cinsel yolla bulaşan hastalıklar
    • Bazı cinsel fonksiyon bozuklukları
    • Kanser tedavisi görüyor olmak ya da kanser öyküsü
    • Geçirilmiş ameliyat ve enfeksiyonlar
    • Testesteron eksikliği
    • Stres, sağlıksız yaşam alışkanlıkları

Ankara İnfertilite Tedavisi

Kısırlık, nedenleri bilindiğinde çok daha kolay tedavi edilebilen bir durumdur. Yukarıdaki nedenlerin haricinde, nedeni bilinmeyen kısırlık olgularında bile tedavi imkânları vardır. Günümüzün modern tedavi yöntemlerinden olan aşılama ve tüp bebek sayesinde kısırlık tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar alınabilmektedir. Aynı zamanda kısırlığa neden olan sorunların tedavi edilmesi de çiftlerin sağlıklı bir şekilde bebek sahibi olmasına yardımcı olabilir. Ankara infertilite tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için kliniğimizi arayabilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!