Kadın Doğum Uzmanı

Kadın Doğum Uzmanı Ankara

Kadın doğum uzmanı Ankara; kadın hastalıkları ve doğum alanında sağlık hizmeti veren hekimlerdir. 6 yıl süren tıp eğitiminden sonra uzmanlıklarını, kadın hastalıkları ve doğum üzerine gerçekleştiren hekimler, kadın doğum uzmanı olarak adlandırılır. Jinekolog olarak da adlandırılan bu hekimler, kadın üreme sistemini ilgilendiren tüm hastalıkların tanı ve tedavisinde görev alırlar. Devlet hastanelerinde, üniversite hastanelerinde, özel poliklinik ve hastanelerde çalışabilirler. Ayrıca, kadın doğum uzmanı hekimler, kendi kliniklerini açarak, kadın hastalıkları ve doğum konularının tümünde sağlık hizmeti sunabilirler.

Yazımızın devamında kadın doğum uzmanı hekimler ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kadın doğum uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Ankara Nedir?

Kadın hastalıkları ve doğum alanında uzmanlaşmış olan hekimler, kadın doğum uzmanı olarak bilinmektedir. Jinekoloji uzmanı olarak da adlandırılan bu hekimler, kadın üreme sistemini ilgilendiren hastalıkların teşhis ve tedavisinde görev alırlar. Aynı zamanda, gebelik ve doğum süreci de, kadın doğum uzmanı hekimlerce takip edilir.

Ülkemizde, kadın doğum uzmanı olmak için ilk olarak 6 yıllık tıp eğitiminin tamamlanması gerekir. Bunun üzerine, tıpta uzmanlık sınavına (TUS) girip, ilgili bölüme girmeye hak kazanan hekimler, kadın hastalıkları ve doğum alanında uzmanlık eğitimi alabilirler. Bu eğitim süresi 4-5 sene civarındadır. Bu uzmanlaşma sürecinde, kadın üreme sistemi ile ilgili oldukça detaylı bir eğitimden geçilir.

Kadın Doğum Uzmanlığı Eğitimi Hangi Konuları Kapsar?

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olabilmek için kadın üreme sistemi hastalıkları, gebelik ve doğum süreci ile ilgili oldukça detaylı bir eğitimi tamamlamak gerekmektedir. Bu eğitim kapsamında;

• Gebelik süreci,
    • Doğal doğum ve sezaryen doğum gibi uygulamalar,
    • Kürtaj, parça alma,
    • Kısırlık tanı ve tedavisi,
    • Yumurtalık kistleri,
    • Miyom ve polipler,
    • Rahimle ilgili hastalıklar,
    • İdrar kaçırma ile ilgili sorunlar ve tedavileri,
    • Vajinal daraltma ve sarkma ameliyatları,
    • Polikistik over sendromu,
    • Jinekolojik operasyonlar, açık-kapalı ameliyatlar,
    • Menopoz süreci gibi birçok farklı konuda eğitim alınır.

Kadın Doğum Uzmanı Ankara Hangi Hastalıklara Bakar?

Kadın doğum uzmanı hekimler, kadın üreme sistemine dâhil organlarda ortaya çıkan tüm hastalıkların tanı ve tedavisinde görev alırlar. Ayrıca, gebelik ve doğum süreci ile ilgili tüm uygulamalar da, kadın doğum uzmanı hekimlerce sağlanır. Kadın doğum uzmanlarının ilgilendiği başlıca hastalıklar;

• Yumurtalık kistleri,
    • Polikistik over sendromu,
    • Çikolata kisti,
    • Endometriozis hastalığı,
    • Rahim içi miyom ve polipler, yapışıklıklar, rahim anormallikleri,
    • Adet düzensizliği,
    • HPV ve genital siğiller,
    • Cinsel problemler,
    • Vajinismus,
    • Menopoz,
    • Vajinal akıntı, Vajinal enfeksiyonlar,
    • İdrar kaçırma,
    • Kadın kanserleri,
    • Riskli gebelikler,
    • Gebelik takibi, doğum,
    • Kürtaj,
    • Sezaryen doğum,
    • Düşük,
    • Kısırlık olarak sıralanabilir.

Bunun yanı sıra, son yıllarda gittikçe artan sayıda kadın tarafından tercih edilen genital estetik uygulamalar da, kadın doğum uzmanı hekimlerce gerçekleştirilmektedir. Vajinoplasti, labioplasti, dolgu ve yağ uygulamaları gibi birçok işlem, kadın doğum uzmanına başvurularak, yaptırılabilmektedir. Bu işlemler, özellikle genital bölgedeki deformasyonlar nedeniyle cinsel problemler yaşayan kadınların tedavisinde, etkili yöntemler olarak karşımıza çıkar. Cinsel isteksizlik, cinsel hazda azalma, orgazm olma güçlüğü gibi sorunlar yaşayan kadınlar için genital estetik işlemlere başvurularak, dokulardaki deformasyonların giderilmesi sağlanabilir.

Kadın hastalıkları ve doğum alanında tüm sorularınız için kliniğimizle iletişime geçebilir; Ankara kadın doğum uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Hekimler Nerelerde Çalışır?

Kadın doğum uzmanları;

• Devlet hastanelerinde,
    • Üniversite hastanelerinde,
    • Özel hastanelerde,
    • Polikliniklerde ve
    • Kendi açtıkları kliniklerde sağlık hizmeti sunabilirler.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Seçerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Diğer tüm branşlarda olduğu gibi kadın hastalıkları ve doğum alanında da, hasta ile doktor arasında kurulan iletişim, oldukça önemli bir yer tutar. Hastalar, özellikle gebelik ve doğum sürecinde, 9 ay gibi oldukça uzun bir süreyi hekimleri ile beraber geçirirler. Bu süre zarfında, rutin kontroller için sık sık hekim muayenesine başvurmak gerekir. Bu nedenle, hasta ve hekim arasındaki iletişimin kalitesi, sürecin daha sağlıklı geçirilmesi üzerinde büyük rol oynar.

• Hastanın, tüm öyküsünü açık ve detaylı olarak hekime anlatabilmesi,
    • Hekimin hasta için uygun olan tüm tedavi seçeneklerini hastasına açık bir dille anlatabilmesi,
    • Hekimin alanındaki en güncel bilimsel verileri takip ediyor olması,
    • Hekimin güncel tedavi yöntemlerinden yararlanıyor olması, bu süreçte önemli faktörler olarak karşımıza çıkar.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Muayene Fiyatları 2021

Kadın doğum uzmanına başvurma nedeninize bağlı olarak, muayene esnasında gerçekleştirilecek işlemler değişebilir. Tanı ve tedavi için gerekli olan test ve tetkikler, fiyatların farklılaşmasına neden olabilir. Ankara kadın doğum uzmanı muayene fiyatları hakkında detaylı bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!