Kapalı Rahim Ameliyatı Ankara

Kapalı rahim ameliyatı Ankara; rahimde görülen birçok hastalığın laporoskopi yöntemi ile tedavi edildiği cerrahi operasyondur. Rahmin alınmasını gerektiren durumlarda en sık başvurulan yöntemlerden biri olmakla birlikte rahimde görülebilecek birçok hastalığın tedavisinde de kullanılır. Kapalı rahim ameliyatında kullanılan laporoskopik cerrahi sayesinde hastanın iyileşme süresi önemli ölçüde kısalır. Hastanın vücudunda derin kesiler açılmadığı için, operasyon sonrası enfeksiyon riski azalır ve daha estetik görünür. Bu nedenle günümüzde birçok kadın doğum doktoru tarafından kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Ankara kapalı rahim ameliyatı ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

Kapalı Rahim Ameliyatı Ankara Nedir?

Kapalı rahim ameliyatı; laporoskopik cerrahi yöntemiyle yapılan rahim ameliyatlarıdır. Başta rahmin alınması olmak üzere rahimde görülen birçok sorunun tedavisinde kullanılır. Bu yöntem ile hastanın rahminde işlem yapılırken karın bölgesinde derin kesikler açılması gerekmez. Karın ya da kasık bölgesine yapılan birkaç küçük kesi sayesinde rahim görüntülenir ve yapılacak cerrahi işleme geçilir. Kapalı rahim ameliyatı, kadın doğum alanında en sık başvurulan ameliyatlardan biridir. Deneyimli bir kadın doğum uzmanı tarafından yapılan kapalı rahim ameliyatlarında risk oldukça azdır.

Kapalı Rahim Ameliyatının Avantajı Nedir?

Kapalı rahim ameliyatında kullanılan yöntem ile ameliyat sırasında hastanın vücudunda derin kesiler açılmasına gerek yoktur. Karın bölgesine açılan birkaç küçük kesi sayesinde hastanın rahminde cerrahi işlem yapılabilir. Açılan kesiler derin olmadığı için yaralar daha kısa sürede iyileşir. Hastanın bakım ihtiyacı ve enfeksiyon riski aynı ölçüde azalır. Genellikle birkaç hafta içerisinde gündelik hayatına dönmesi beklenir. Günümüzde, sağladığı avantajlar nedeniyle kapalı rahim ameliyatları açık ameliyat tekniğine göre çok daha yaygın olarak tercih edilmektedir.

Ankara Kapalı Rahim Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatı yapılırken hastaya genel anestezi uygulanır ve hastanın karın bölgesine 1 cm’lik ince bir kesi yapılır. Laparoskop adı verilen yüksek çözünürlüklü mikro kamera kesiden içeri yerleştirilir. Bu kamera sayesinde hastanın karın bölgesinde geniş kesiler açılmasına gerek olmadan rahim görüntülenir. Görüntüleme sırasında yapılan kesinin yanına birkaç delik açılır. Böylece rahimde cerrahi işleme başlanır. Yapılacak işleme göre ameliyat süresi değişebilir. Ancak rahmin alınması genellikle 45-60 dakika arasında değişir.

Ankara Kapalı Rahim Ameliyatı Neden Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatına başvurulan nedenlerin başında rahmin alınması ihtiyacı görülür. Ancak rahim içinde uygulanacak farklı işlemlerde de kapalı rahim ameliyatı uygulanabilir. Örneğin, kişinin rahim duvarında miyom olarak adlandırılan iyi huylu tümörler görülebilir. Miyomlar zaman içerisinde büyürse kapalı rahim ameliyatı ile miyomların alınması gerekebilir. Ek olarak doktor tarafından gerekli görülen hallerde; kistler, polipler, hastalıklı tüpler ya da yumurtalıkların çıkartılmasında bu yöntem kullanılabilir. Bunun dışında rahim sarkması, kısırlık tedavisinde ve birçok problemin çözümünde kullanılır.

Kapalı Rahim Ameliyatı Ankara Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kapalı rahim ameliyatında hastalar genellikle operasyondan 1 ya da 2 gün sonra taburcu edilir. Ameliyat sırasında ciltte derin kesiler açılmayacağı için estetik olarak daha iyidir, enfeksiyon riski de düşüktür. Ancak her cerrahi operasyonda olduğu gibi az da olsa enfeksiyon riski görülür. Bu nedenle ameliyat sonrasında hastanın kişisel temizliğine dikkat etmesi oldukça önemlidir. Hasta rutin kontrollerine zamanında gelmeli, tedavisi için doktor tarafından verilen ilaçları aksatmadan kullanmalıdır. Ameliyat sonrası az miktarda kanama ve ağrı görülebilir. Ancak bu belirtiler aşırıya kaçtığı takdirde mutlaka doktora başvurulmalıdır. Ameliyattan ortalama 2-3 hafta sonra hasta gündelik yaşamına dönebilir.

Rahim Alındıktan Sonra Adet Görülür Mü?

Rahmi alınan kişi doğurganlığını kaybeder ve adet döngüsü son bulur. Bu nedenle rahim alma ameliyatına karar verilirken kişinin ileride bebek sahibi olmak isteyip istemediği göz önünde bulundurulmalıdır. Ancak ameliyat sonrası, yapılan işleme bağlı olarak kişide kısa bir süre boyunca hafif bir kanama görülebilir.

Ankara Kapalı Rahim Ameliyatı Fiyatları 2021

Kapalı rahim ameliyatları rahimde görülen birçok sorunun çözümünde tercih edilen bir yöntemdir. Hastanın günlük yaşamına dönme süresini kısalttığı için günümüzde yaygın olarak başvurulur. Kapalı rahim ameliyatlarında, hastaların ihtiyacına göre birçok farklı işlem uygulanabilir. Rahimde yapılacak olan işleme bağlı olarak fiyatlar da değişkenlik gösterir. Ankara kapalı rahim ameliyatları ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizi arayabilir, Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.