Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ankara

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı Ankara; yumurtalıklarda bulunan kistlerin alınmasına yönelik yapılan bir tedavi yöntemidir. Yumurtalıklarda bulunan kistler, genellikle iyi huyludur. Bu nedenle, ilk olarak gözlem ya da ilaçla tedavi süreci düşünülür. Ancak belirli durumlarda, yumurtalık kistlerinin cerrahi müdahale ile alınması gerekebilir. Bu ameliyat; tıp literatüründe “kistektomi” olarak da adlandırılır.

Yazımızın devamında kapalı yumurtalık kisti ameliyatı hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirisiniz.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nedir?

Yumurtalıkların işleyişinde meydana gelen bozukluklar, kistlere yol açabilir. Bu alanda görülen kistler, çoğunlukla iyi huyludur ve ameliyata ihtiyaç duyulmadan, ilaç tedavisi ile ortadan kaldırılmaları mümkün olabilir. Ancak, ciddi problemlere yol açan kistler de, özellikle kötü huylu olma riski varsa, ameliyatla tedavi yöntemine başvurulması gerekebilir. Yumurtalık kisti ameliyatlarında, genellikle kapalı yöntem tercih edilir. Laparoskopik cerrahi olarak da bilinen bu yöntem, açık ameliyata göre avantajlı bir uygulama olması nedeniyle, daha sık başvurulan bir yöntemdir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ankara Hangi Durumlarda Yapılır?

Yumurtalık kistleri, genellikle yumurtlama ve hormonal dengede meydana gelen bozulmalar sonucunda ortaya çıkar. İlaçla tedavi uygulanan hastalarda, kistlerin ortadan kaldırılması mümkün olur. Ancak bazı durumlarda, kistler ilaçla tedavi edilemeyecek durumda olabilir. Bu tür vakalarda, yumurtalık kisti ameliyatına başvurmak gerekir. Özellikle kötü huylu olma ihtimali taşıyan, büyük boyutlu ya da hastalarda yoğun şikâyetlere yol açan kistlerde, ameliyata başvurmak gerekebilir.

Ankara Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kisti ameliyatları, açık veya kapalı olmak üzere iki farklı yöntemle gerçekleştirilebilir. Açık ameliyatlar, iyileşme sürecini uzatması ve kozmetik olarak dezavantajlı olması nedeniyle, daha az başvurulan uygulamalardır. Tıbbi açıdan engel teşkil eden bir faktör bulunmadığında, avantajları nedeniyle kapalı yumurtalık kisti ameliyatına başvurulur.

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, hastalar anestezi altındayken gerçekleştirilir. Genellikle, açılan damar yolundan verilen anestezi ilaçları yardımıyla, ameliyat boyunca hastalar, derin bir uyku halinde tutulur. Yine aynı damar yolu kullanılarak, operasyon esnasında gerekli olan, serum benzeri sıvılar da hastalara verilebilir.

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatına, göbek ve kasık bölgesinden, yaklaşık 0.5-1 cm’lik cerrahi kesiler atılarak başlanır. Karın boşluğu içerisine, teknolojik yönden gelişmiş, kameralı ve ışıklı bir cihaz ve hassas cerrahi el aletleri yerleştirilir. İçeriye yerleştirilen laparoskop isimli kamera sayesinde elde edilen görüntüler, ekrana yansıtılır. Bu sayede, yumurtalıklara ulaşılarak, kist dokusu cerrahi tekniklerle çıkartılır.

Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ankara Ne Kadar Sürer?

Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, hastadan hastaya değişmekle beraber, yaklaşık 1 saat sürer. Operasyonun süresi;

• Kistin büyüklüğü,
    • Kistin türü,
    • Hastanın yaşı ve medikal durumu,
    • Karın içinde yapışıkların olup olmaması gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatından Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatının ardından, şiddetli bir ağrı görülmez. Ancak, hastaların 1 hafta süreyle dinlenmesi gerekebilir.

Ameliyattan sonra dikkat edilmesi gereken bazı faktörler bulunur. Hekiminizin de sizi bilgilendireceği bu faktörlerden başlıcaları;

• Operasyondan 2 gün sonra duş alınabilir. Ancak havuz, deniz, hamam ve sauna gibi ortamlara girmekten kaçınılmalı; oturarak banyo yapılmamalıdır.
    • Hekiminizin önerileri doğrultusunda, bir süre cinsel perhiz uygulamanız gerekebilir.
    • Belirlenen günlerde ( operasyondan yaklaşık bir hafta ve 40 gün sonra), kontrol muayenesi için hekiminize başvurmanız gerekir.
    • Tam iyileşme sağlanana kadar, hekimin önerdiği antibiyotik ve ağrı kesici gibi ilaçlar, zamanında kullanılmalıdır.
    • Ağır kaldırmaktan ve zorlayıcı hareketlerden uzak durulmalıdır.
    • Ameliyattan sonraki 7 gün boyunca, hafif vajinal kanama görülebilir. Ancak, kanama ve ağrıların şiddetli olması halinde, mutlaka hekime başvurmak önerilir.

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Fiyatları 2021

Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sayesinde, yumurtalıklarında kist olan hastalar, sağlığına kavuşabilir. Yumurtalık kisti çeşitleri farklı olduğu için ameliyat sırasında uygulanan yöntemler de farklılık gösterir. Sağlıklı bir tedavi süreci için hastanın yaşı, çocuk isteğinin olup olmaması, kistin karakteri gibi özel durumlar da göz önünde bulundurulur. Bu nedenle, ameliyat fiyatlarında da farklılık görülür. Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir, randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!