Kısırlık Tedavisi

Kısırlık Tedavisi Ankara

Kısırlık tedavisi Ankara, çiftlerin bebek sahibi olmasını engelleyen sorunların giderilmesini ve döllenme şansının yükselmesini sağlayan farklı yöntem ve yaklaşımları içerir. Sanılanın aksine kısırlığın tedavisi mümkündür. Tedavide medikal ilaçlar, cerrahi müdahaleler ve yardımcı üreme yöntemleri kullanılabilir. Bu noktada kısırlığın altında yatan nedenlerin belirlenmesi ve çifte uygun tedavi planının yapılması oldukça önemlidir. Yazımızın devamında kısırlık ve tedavisi hakkındaki tüm sorularınıza yanıt bulabilirsiniz. Ankara kısırlık tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için ise Doç. Dr. Nermin Köşüş’ün kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Kısırlık Nedir? Neden Olur?

Kısırlık, korunmasız cinsel yaşama rağmen 1 yılı aşkın süredir gebelik oluşmaması durumudur. 35 yaş ve üzeri kadınlarda bu süre 6 ay kabul edilir. Kısırlık bazen kadından, bazen erkekten bazen de her ikisinden kaynaklanabilir. Altında yatan nedenler ise çok çeşitlidir. Kadının yaşı, polikistik over sendromu ve endometriozis gibi kadın hastalıkları, genetik faktörler, üreme sistemindeki rahatsızlıklar, üreme hücrelerinin sayısının yetersiz olması, sperm kalitesi gibi pek çok faktör kısırlığa neden olabilir. Bazı çiftlerde ise kısırlığın nedenlerini kesin olarak bilinemez.

Kısırlık Tedavi Edilebilir Mi?

Kısırlık tedavisinde altta yatan nedenlerin doğru saptanması oldukça önemlidir. Altta yatan nedenler bilindiğinde kısırlığın tedavi edilmesi mümkündür. Bu noktada öncelikli olan altta yatan rahatsızlığın ortadan kaldırılmasıdır. Bununla birlikte, günümüzün modern tedavi yöntemleri sayesinde nedeni bilinmeyen kısırlık olgularında da tedavi şansı vardır. Aşılama ve tüp bebek tedavisi gibi yardımcı üreme yöntemleri sayesinde nedeni bilinmeyen kısırlık sorunu olan çiftler bile sağlıklı bir şekilde bebeklerini kucağına alabilmektedir.

Kısırlık Belirtileri Nelerdir?

Kısırlığın en karakteristik özelliği aktif cinsel yaşama rağmen gebelik olmamasıdır. Ancak korunmasız cinsel yaşamın ilk dönemlerinde gebelik oluşmaması normaldir. Bu nedenle kısırlık tanısı koyabilmek için en az 1 yıl geçmesi gerekir. Yaygın kısırlık belirtileri:

• Adet düzensizlikleri ya da hiç adet görememe
    • Adet dönemlerinde anormal ağrı ve kanama
    • Hormonal problemler ve buna bağlı oluşan akne, tüylenme sorunları
    • Testislerde ağrı ya da şişlik
    • Erkeklerde cinsel işlev sorunları

Bu semptomlar, kısırlığın yaygın belirtileri olmasına rağmen bazı durumlarda farklı rahatsızlıkların işareti de olabilir. Bu nedenle kısırlık şüphesi olan çiftlerin zaman kaybetmeden deneyimli bir kadın doğum uzmanına başvurması gerekir. Ankara kısırlık tedavisi ve teşhisi için Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

Kısırlık Nasıl Anlaşılır? Nasıl Tanı Konur?

Kısırlık tanısında kan ve idrar tahlillerinden, ultrason ve rahim filmi görüntülerinden faydalanılabilir. Kadınlarda yumurtalık rezervi ve rahmin durumu da kontrol edilir. Hormonal değerlendirmeler yapılır. Erkeklerde ise semen analizi kısırlık tanısında en önemli tetkiklerdendir. Tüm bu sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde, kısırlık tanısı net olarak konulabilir.

Kısırlık Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Kısırlık tedavisinde çiftlerin ihtiyaçlarına göre farklı yöntemler kullanılabilir:

İnfertilite İlaçları

Özellikle yumurtalama sorunlarından kaynaklanan kısırlık şikâyetinde oldukça başarılı sonuçlar veren bir yöntemdir. Kullanılan ilaçlar hormonal dengeyi düzenleyerek, yumurta gelişimini destekler. Böylece yumurta rezervinin iyileşmesini ve gebelik şansının yükselmesini sağlar. Ancak bu sürecin kontrollü ilerlemesi oldukça önemlidir. Eğer düzenli olarak yumurtalıklar kontrol edilmezse yumurtaların aşırı uyarılmasına bağlı olarak “OHSS” sendromu ortaya çıkabilir.

Laparoskopi ve Histeroskopi

“Kapalı cerrahi yöntemleri” olarak da bilinen laparoskopi ve histeroskopi, rahimdeki kitle ve anomalilerden kaynaklanan kısırlığın tedavisinde oldukça etkilidir. Tüplerin tıkanık olması, miyomlar, polipler ve kistler kısırlığın yaygın nedenlerindendir. Rahim içi rahatsızlıklar nedeniyle bebek sahibi olamayan kadınlarda öncelikle bu sıkıntıların giderilmesi, rahim içinin gebeliğe hazır hâle getirilmesi gerekir.

Aşılama (İnseminasyon) Tedavisi

Yardımcı üreme yöntemlerinden olan aşılama, özellikle spermlerin kalitesinden kaynaklanan kısırlık olgularında sıklıkla tercih edilir. Aşılama tedavisinde amaç laboratuvar ortamında yoğunlaştırılan spermlerin, hedeflenen zamanda anne rahmine ulaştırılmasıdır. Bu yönüyle tüp bebek tedavisi ile benzerler. Ancak aşılama tedavisi anne rahminde yapılmaktadır. Spermler ince kanüller yardımıyla rahme ulaştırılır.

Tüp Bebek Tedavisi (IVF)

Kısırlık tedavisinde en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Tüp bebek tedavisinin amacı erkekten alınan sperm hücrelerinin, yumurta hücresiyle, laboratuvar koşullarında döllenmesidir. Laboratuvar ortamında döllenme gerçekleştikten sonra ise oluşan embriyo rahme transfer edilir. Günümüzde kök hücre ve PRP gibi hücre yenileyici yöntemler sayesinde tüp bebek tedavisinin başarı oranı da yükselmiştir.

Kısırlık Tedavisi Ankara Fiyatları 2021

Kısırlık, günümüzde tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Ancak kısırlık tedavisinde kişinin ihtiyaçlarına uygun, doğru yaklaşımların benimsenmesi oldukça önemlidir. Kısırlık tedavisinde kullanılan yöntemlerin ise fiyatları farklılık gösterebilir. Bu nedenle Ankara kısırlık tedavisi fiyatları hakkında daha fazla bilgi için kliniğimizi arayabilirsiniz.

Şimdi Ara!