Kolposkopi

Kolposkopi Ankara

Kolposkopi Ankara; kadınlarda iç ve dış genital bölgenin, üzerinde büyüteç bulunan bir mikroskopa benzer bir cihaz yardımı ile görüntülenerek, incelenmesidir. Kolposkop isimli cihazın kullanıldığı bu işlemde, vulva, vajen girişi, vajina ve rahim ağzı, detaylı olarak incelenebilir. Kolposkop ile elde edilen görüntü, 40 kata kadar büyütülebilmektedir. Bu durum, gözle tespiti zor olan hücre bozulmalarının ve anormalliklerinin teşhisinde oldukça avantajlıdır. Kolposkopi ile elde edilen, yakınlaştırılmış görüntüler detaylı olarak incelenerek, kadın hastalıklarının teşhis ve tedavisi mümkün hale gelir.

Yazımızın devamında kolposkopi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kolposkopi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Kolposkopi Ankara Nedir?

Kolposkopi, kadın hastalıklarının teşhis ve tedavisinde yararlanılan bir görüntüleme yöntemidir. Üzerinde ışık kaynağı ve kamera bulunan, optik sisteme sahip bir cihaz olan kolposkop yardımı ile görüntüleme yapılır. Kolposkop, teleskop benzeri bir cihazdır ve görüntülediği alanı 6-40 kata kadar büyüterek gösterebilir. Görüntünün 40 kata kadar büyütülebiliyor olması ise gözle görülmesi zor olan hücre bozulmaları ve lezyonların tespitini kolaylaştırır.

Kolposkopi ile iç ve dış genital alan görüntülenebilir. Vulva, vajen girişi, vajina, rahim ağzı, detaylı olarak incelenebilir. Ama asıl kullanım alanı rahim ağzındaki anormalliklerin tespit edilmesidir. Hücre ve damar yapılarında mevcut olan değişimler tespit edilebilir; şüpheli alanlardan doku örneği alınabilir. Bu sayede, rahim ağzı kanseri gibi hastalıkların tanı ve tedavisi mümkün olur. Şüpheli dokulardan örnek alınması halinde bu işlem, kolposkopik biyopsi olarak adlandırılır.

Kolposkopik Biyopsi Nedir?

Kolposkopi ile görüntüleme yapılırken, şüpheli bir hücre anormalliği veya lezyon tespit edildiğinde, bu alandan doku örneği alınabilir. Biyopsi pensi kullanılarak gerçekleştirilen bu işlem, kolposkopik biyopsi olarak adlandırılır.

Ankara Kolposkopi Hangi Durumlarda Yapılır?

Kolposkopiye en sık başvurulan durumlar;

• Hastaların Pap-Smear veya HPV DNA testlerinde anormal sonuçlar gelmesi,
  • Sitoloji sonucunun anormal gelmesi,
  • HPV taramasında HPV Tip 16 ve HPV Tip 18 pozitif olması,
  • Vulvada şüpheli lezyonlar bulunması,
  • Rahim ağzı kanseri riski bulunan hücresel bozulmaların mevcut olması,
  • Serviks bölgesinde gerçekleştirilecek olan ameliyatlardan önce, bölgenin görüntülenmesi amacıyla,

Ankara Kolposkopi Nasıl Yapılır?

Kolposkopi, hastalar jinekolojik muayene masasına alınarak gerçekleştirilir. Rahim ağzının görüntülenebilmesi için normal bir jinekolojik muayene esnasında da kullanılan spekulum, vajinaya yerleştirilir. Bu sayede, vajinal duvarlar aralanmış olur. Rahim ağzı, kirliyse temizlenir. Böylece, daha net bir görüntü elde etmek mümkün olur. Kolposkop isimli cihaz, vajina girişinden birkaç cm geriye yerleştirilir. Kolposkopun üzerindeki ışık kaynağı, vajinaya ışık verilmesini sağlar. Sonrasında bazı özel boyalar rahim ağzına sürülür. Anormal dokular normal dokulardan farklı boyanır. Kolposkop kullanılarak elde edilen görüntü, istenilen oranda büyütülerek, uzman hekim tarafından incelenir. Risk barındıran-anormal boyanan bölgelerden, biyopsi pensi kullanılarak doku örneği alınır.

Kolposkopi, oldukça basit ve acısız bir işlemdir. Rutin jinekolojik muayenelerden farklı bir hisse neden olmaz. Bazı hastalarda, rahim ağzını boyamak için kullanılan solüsyon, hafif düzeyde yanma veya batma hissine neden olabilir. Biyopsi gereken durumlarda, doku örneği alınırken, işlemin gerçekleştirileceği alana bağlı olarak, lokal anestezi uygulanabilir. Bu sayede, hastaların biyopsi esnasında ağrı veya acı hissetmesi engellenmiş olur.

Kolposkopi Ankara Sonrasında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

Kolposkopi, sadece görüntüleme yapıldığı için oldukça basit bir işlemdir. Herhangi bir risk barındırmaz. Sonrasında hastalar, gündelik hayatlarına normal bir şekilde devam edebilirler. Kolposkopiden hemen sonra hastalar, hastaneden ayrılabilirler, özel bir dinlenme süreci gerekmez.

Kolposkopik biyopsi uygulanan hastalarda ise, işlemden sonra bölgede enfeksiyon gelişimine karşı dikkatli olunması gerekir. Doku örneği alınan alan, hijyenik tutulmalı, enfeksiyon belirtileri görülürse, doktora başvurulmalıdır. Kötü kokulu akıntı, şiddetli kanama, ağrı, mide bulantısı, kusma gibi şikâyetleri olan hastaların, mutlaka hekime başvurması gerekir.

Kolposkopik biyopsi sonrasında, işlemden 1-2 saat sonra kendiliğinden yok olan, hafif kramp benzeri ağrılara görülebilir. 1-2 gün boyunca, lekelenme biçiminde, hafif düzeyli vajinal kanamalar olabilir. Ancak, ağrı ve kanama şikâyetlerinin uzun sürmesi veya şiddetli olması halinde, doktora başvurmak önerilir.

Ankara Kolposkopi Fiyatları 2021

Kolposkopi ile görüntümle fiyatları, hastane ve klinik bazında değişiklik gösterebilir. Doku örneği alınarak biyopsi gerçekleştirilmesi, fiyatların da farklılaşmasına neden olabilir. Ankara kolposkopi fiyatları hakkında detaylı bilgi biçin kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!