Miyom Ameliyatı

Miyom Ameliyatı Ankara

Miyom ameliyatı Ankara; rahimde bulunan miyomları yok etmek için yapılan bir tedavi metodudur. Rahimde görülen anormal düz kas çoğalmasıyla birlikte oluşan miyomlar, genellikle iyi huylu tümörlerdir. Miyomlar, rahmin içindeki ve dışındaki dokularda görülebilir. Nadiren de olsa, miyomların kansere yol açma riski bulunur. Bu nedenle, mutlaka düzenli takip altında tutulmaları gerekir. Hastalarda, yaşam kalitesini düşüren, şiddetli şikâyetlerin görüldüğü durumlarda, ameliyatla tedavi yöntemine başvurmak mümkündür.

Yazımızın devamında miyom ameliyatı hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara miyom ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Miyom, rahimde bulunan düz kas hücrelerinde ve bağ dokusunda görülen çoğalma sonucu oluşur. Miyomlar her ne kadar tümör olarak adlandırılsa da, genel olarak iyi huylu rahim urlarıdır.

Miyom Hangi Yaş Grupların Daha Sık Görülür?

Miyom, özellikle kadınların doğurganlığının arttığı dönemlerde, yaklaşık her 5 kadından 1 tanesinde görülür.Bu nedenle, miyomların yaygın olarak görülen kadın hastalıklarından birisi olduğunu söylemek mümkündür. Kadınların ortalama %15’inde görülen bu hastalık, genellikle östrojen hormonunun arttığı üreme dönemlerinde meydana çıkar. Menopoz dönemlerinde ise östrojen hormonu azaldığı için miyomlarda küçülme görülür.

Miyom Neden Olur?

Miyom oluşumunun, östrojen hormonunun etkisi ile ortaya çıktığı düşünülmektedir. Hastalarda miyom problemleri ile karşılaşma riskini artıran faktörler;

• Genetik problemler,
  • Gebelik dönemi,
  • Aşırı kilo,
  • Hormonal sorunlar olarak sıralanabilir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

İyi huylu tümörlerin çoğu belirti göstermez. Belirti göstermeyen hastalarda miyomlar, genellikle rutin jinekolojik muayeneler esnasında tespit edilir. Ancak bazı vakalarda, miyomlar nedeniyle yaşam kalitesini düşüren şikâyetler görülebilir. Hastalarda görülen belirtilerin şiddeti, miyomun boyutuna ve bulunduğu konuma göre değişiklik gösterir.

Miyom belirtileri kişiden kişiye değişiklik göstermekle beraber, hastalarda en sık karşılaşılan şikâyetler,

• Adet kanamasının miktarındaki artış,
  • Adet süresinin normalden uzun olması,
  • Karın bölgesindeki baskılar,
  • Ara kanamalar,
  • Sırt, bacak ve karın bölgesinde görülen ağrılar,
  • Sık sık idrara çıkma,
  • Kısırlık ve gebe kalmada yaşanan zorluklar,
  • Kabızlık,
  • Sindirim sistemindeki bozukluklar,
  • Cinsel ilişki esnasında hissedilen ağrılar,
  • İki adet dönemi arasında geçen zamanın kısalması,
  • Anemi olarak sıralanabilir.

Miyom İlaçla Tedavi Edilebilir mi?

İyi huylu miyomların geneli, kanserleşme ve büyüme riskine karşı, gözlem altında tutulur. Şiddetli belirtilere neden olmayan miyomların düzenli takip edilmesi, tedavi süreci için yeterli olabilir. İyi huylu miyomlar, genellikle menopoz döneminde kendiliğinden küçülür. Ancak bazı durumlarda, miyomun hastanın yaşam kalitesini düşüren şikâyetlere yol açması veya kanser ihtimali taşıması söz konusu olabilir. Bu gibi durumlarda, ameliyata başvurmak gerekir.

Miyom Tedavisinde Hangi Durumlarda Ameliyat Tercih Edilir?

Miyom tedavisinde, hasta konforu açısından, gözlem ile tedavi metoduna öncelik verilir. Ancak belirli durumlarda ameliyat gerekli görülebilir. Hastaların ameliyata yönlendirilmesini gerektiren başlıca durumlar;

• Kanser riski bulunması,
  • Miyomda büyüme eğilimi görülmesi,
  • Aşırı adet kanamasına nedeniyle anemi gelişmesi,
  • Miyomun gebe kalma güçlüğüne neden olması,
  • Hastalarda şiddetli regl sancılarının var olması olarak sıralanabilir.

Miyom Ameliyatı Ankara Nasıl Yapılır?

Risk barındıran ve şiddetli şikâyetleri olan hastalarda, ameliyatla tedavi yöntemine başvurulabilir. Miyom ameliyatı, kapalı ve açık olmak üzere iki farklı yöntemle gerçekleştirilebilir.

Kapalı Miyom Ameliyatı Ankara Nasıl Yapılır?

Kapalı miyom ameliyatı, barındırdığı avantajlar nedeniyle, miyom tedavisinde en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Kapalı ameliyat, laparoskopik cerrahi olarak da bilinir. Bu yöntemde, hastanın batın bölgesine açılan küçük boyutlu kesiler ile rahme ulaşılır ve miyomlar, cerrahi tekniklerle çıkartılır.

Ankara Açık Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı ameliyatın riskli olduğu ve myom sayısının fazla olduğu vakalarda, açık ameliyatla da miyomların çıkartılması söz konusu olabilir. Bu yöntemde, hastaların karın bölgesine atılan, ortalama 10-12 cm boyutlarındaki bir kesi ile rahme ulaşılır. Bu sayede, rahim içerisinde bulunan miyomlar, cerrahi tekniklerle alınır.

Miyom Ameliyatından Sonra Hamile Kalınır mı?

Başarılı geçen bir miyom ameliyatından sonra, rahim korunduysa gebe kalmak mümkündür. Ancak, bazı vakalarda, ameliyat sırasında rahmin de alınması gerekebilir. Rahmin alınması durumunda, tekrardan gebe kalınması mümkün değildir.

Ankara Miyom Ameliyatı Fiyatları 2021

Ankara miyom ameliyatı, hastanın medikal durumuna göre farklı teknikler uygulanarak yapılır. Tedavi süreci, yapılan muayeneler sonucunda belirlenir. Miyomların yerleşim yeri, boyutu, hastaların yaşı, çocuk isteğinin olup olmaması gibi faktörler dikkate alınarak, kişiye özel tedavi planı oluşturulur. Bu nedenle, fiyatlar da farklılaşabilir. Ankara miyom ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!