Miyom Tedavisi

Miyom Tedavisi Ankara

Miyom tedavisi Ankara, rahim ve karın içi bölgedeki iyi huylu tümörlerin (miyom) çıkarılması ya da büyümesinin kontrol altına alınması için yapılır. Miyomlar, kadınlarda en sık görülen bulgulardan biridir. Çoğu zaman hiçbir belirti vermezler. Bu nedenle ciddi şikâyetlere de neden olmazlar. Ancak miyomun bulunduğu bölgeye ve büyüklüğüne göre idrar kanalına baskı olması, adet düzeninin bozulması gibi sorunlara neden olabilirler. Bu durumda miyomun en uygun yöntemle (takip, laparoskopik ya da histeroskopik cerrahi) tedavi edilmesi gerekir. Ankara miyom tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için Doç. Dr. Nermin Köşüş’ün kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Miyom Nedir? Neden Olur?

Miyom, her yaştan kadında görülebilen, genellikle iyi huylu ve zararsız tümöral yapılarıdır. Rahim ve karın içi bölgedeki düz kas çoğalmaları sonucu ortaya çıkarlar. Özellikle 40 yaş üzeri kadınlarda miyom görülme olasılığı da giderek artmaktadır. Miyomların nedenleri ise günümüzde hâlâ kesin olarak bilinememektedir. Ancak bazı faktörlerin miyom riskini artırdığını söyleyebiliriz:

• Genetik olarak miyom ve kist oluşumuna yatkın olmak
  • Hormonal bozukluklar
  • İlk adetin erken başlaması ve ilk doğumun ileri yaşlarda yapılması
  • Aşırı kilo
  • Hipertansiyon
  • Sağlıksız beslenme alışkanlıkları

Miyomlar Nasıl Anlaşılır? Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyomlar genellikle belirti vermez. Büyük bir çoğunluğu rutin jinekolojik muayeneler sırasında, tesadüfen fark edilir. Bununla birlikte miyomların büyüklüğüne ve bulunduğu yere göre aşağıdaki belirtiler görülebilir:

• Adet dönemindeki kanama ve ağrının normalden fazla olması
  • Karın içi basıncın artması ve ağrı şikâyetleri, idrarı tam boşaltamama hissi
  • Sık idrara çıkma ve kabızlık problemleri
  • Kısırlık, ağrılı cinsel ilişki

Ankara Miyom Tanısı Nasıl Konulur?

Rutin jinekolojik muayeneler sırasında yapılan ultrason görüntülemeleri çoğu zaman miyomların tanısında yeterli olmaktadır. Ancak miyomun yerleşim yeri ve büyüklüğü tam olarak saptanamadığında daha ileri görüntüleme yöntemlerinden faydalanılabilir. MR görüntülemeleri, ultrason ile birlikte değerlendirilebilir ya da salin infüzyon sonografi dediğimiz, özel bir ultrason yöntemi kullanılabilir. Salin infüzyon sonografi çekilirken ince kanüller yardımı ile rahme sıvı verilir. Bu esnada rahim içi dokuların görüntülenmesi sağlanır.

Miyom Türleri Nelerdir?

Miyomlar bulunduğu bölgeye göre farklı gruplarda değerlendirilebilirler. Miyomun büyüklüğünün ve yerleşim yerinin saptanması, Ankara miyom tedavisinde izlenecek yöntemin belirlenmesinde de oldukça önemlidir:

• Submuköz miyomlar, rahim iç duvarına yerleşen miyomlardır. Genellikle histeroskopi ile tedavi edilmesi tercih edilir.
  • İntramural miyomlar, rahim kas tabakasının içine gömülü hâlde bulunurlar.
  • Subseröz miyomlar, rahim dışına doğru büyürler.
  • Saplı miyomlar ise rahim dışına bir sapla bağlı yapıdadır.

Miyomlar Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Miyomlar genellikle zararsız, iyi huylu tümörlerdir. Nadiren kanseröz özellik gösterirler. Bu nedenle miyomların büyük bir kısmı takip ve gözlem ile tedavi edilir. Bazı miyomların kendiliğinden geçmesi de mümkündür. Eğer miyom büyüme göstermiyorsa ve günlük yaşamı, adet düzenini etkileyen sorunlara neden olmuyorsa cerrahi ile çıkarılmasına gerek yoktur. Ancak bu süreçte kadın doğum uzmanı kontrollerinizi düzenli olarak yaptırmanız önemlidir. Çünkü miyomlar ihmal edildiğinde büyük boyutlara ulaşabilir ve sağlık açısından riskli olabilirler. Ankara miyom tedavisi ve miyomların takibi için Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

Miyom Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Yukarıda da söz ettiğimiz gibi miyomların büyük bir kısmı takip ile tedavi edilir. Doktorunuzun belirleyeceği aralıklarla jinekolojik muayenenizi yaptırarak, miyomların neden olabileceği risklere karşı önlemlerinizi alabilirsiniz. Ancak miyomlar günlük yaşamı etkileyen şikâyetlere neden oluyorsa (idrar ve dışkılama problemleri, kanama döngüsünde ve miktarında değişme, kısırlık vb.) cerrahi ile çıkarılması gerekebilir. Ankara miyom tedavisinde kullanılan yöntemler ise farklı olabilir:

Açık Ameliyatla Miyom Tedavisi

Kapalı cerrahi yöntemlerin yaygınlaşmasıyla açık cerrahi yöntemler tedavide geri planda kalmıştır. Açık miyom ameliyatlarında karın bölgesinden 9 – 10 cm’lik bir kesi yapılır ve miyom çıkarılır.

Kapalı Ameliyatla (Laparoskopik Cerrahi) Miyom Tedavisi

Günümüzde miyom tedavisinde en sık tercih edilen yöntemdir. Kapalı miyom ameliyatlarının en büyük avantajı, açık cerrahideki gibi büyük kesilerin yapılmamasıdır. Böylece hem cerrahi sonrası iyileşme süresi kısalmakta hem de enfeksiyon riski azalmaktadır.

Histeroskopik Miyomektomi (Histeroskopi ile Miyom Ameliyatı)

Ankara miyom tedavisinde kullanılan bir diğer kapalı cerrahi yöntemidir. Histeroskopi işleminde rahim ağzından özel bir optik ile miyomun olduğu bölgeye ulaşılır. Bölge yüksek çözünürlüklü kameralarla izlenirken cerrahi müdahale yapılır. Karında hiçbir kesi yapılmadığı için hem hasta hem de hekim açısından avantajlı bir yöntemdir.

Miyom Tedavisi Ankara Fiyatları 2021

Miyomlar, rutin jinekolojik muayene sırasında hastalarımızda en sık karşılaştığımız bulgulardandır. Neredeyse tamamı iyi huyludur. Ancak miyomların düzenli olarak takip edilmesi; büyüme hızının ve yerleşim yerinin kontrol edilmesi önemlidir. Bu noktada

güvendiğiniz bir kadın doğum uzmanı miyomun takibini yaparak, oluşabilecek riskler konusunda size en doğru bilgileri verebilir. Eğer miyomlar risk oluşturuyorsa cerrahi ile çıkarılması tercih edilebilir. Miyom tedavisinde izlenecek yöntem ve cerrahi planı ise tedavinin fiyatlarını değiştirebilir. Ankara miyom tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için kliniğimizi arayabilirsiniz.

Şimdi Ara!