Polikistik Over Sendromu

Polikistik Over Sendromu Ankara

Polikistik over sendromu Ankara; yumurtalıktaki çok sayıda iyi huylu minik kistlerden kaynaklanan, adet düzenlerini ve doğurganlığı olumsuz etkileyen bir kadın hastalığıdır. Aynı zamanda endokrin hastalık sınıfında da değerlendirilmektedir. Polikistik over sendromunun en yaygın görülen semptomu adet düzensizliğidir. Yumurtalıklardaki kistik yapılar ve hormonal dengesizlikler yumurtlamayı da olumsuz etkiler. Bu nedenle gebe kalma sorunlarına, kısırlığa neden olabilir. Yazımızın devamında polikistik over sendromu hakkında tüm sorularınıza yanıt bulabilirsiniz. Ankara polikistik over sendromu tedavisi için ise Doç. Dr. Nermin Köşüş’ün kliniğiyle iletişime geçebilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Ankara Nedir?

Polikistik over sendromu, toplumda yaygın görülen kadın hastalıklarından biridir. Yumurtalıkların küçük boyutlardaki çok sayıda kist barındırması olarak tanımlayabileceğimiz PKOS (polikistik over sendromu) genellikle ergenlik çağlarında ilk belirtilerini gösterir. İlk adetin yaşanmasıyla birlikte başlayan adet düzensizlikleri, sivilcelenme ve tüylenme şikâyetleri PKOS habercisi olabilir.

Her Adet Düzensizliği Polikistik Over Sendrom Belirtisi Midir?

Adet kanamalarının uzun süre kesilmesi, ara kanamalar ya da adet görememe sorunları polikistik over sendromu semptomları olabilir. Ancak ergenlik çağında adet düzeni oturana kadar da bu sorunlar yaşanabilir. Bu nedenle polikistik over tanısı için mutlaka alanında uzman bir kadın doğum uzmanına muayene olunması gerekir. Bu süreçte yapılan tetkikler detaylı olarak değerlendirildiğinde kesin tanı konulabilir.

Polikistik Over Sendromu Ankara Belirtileri Nelerdir?

• Adet düzensizliği
    • Vücudun bazı bölgelerinde kıl artışı
    • Kilo artışı
    • Sivilce ve cilt lekeleri
    • Kısırlık
    • Sesin kalınlaşması
    • Göğüste büyüme ya da küçülme
    • Aşırı saç dökülmesi polikistik over sendromunun yaygın belirtileridir.

Bu belirtilerin yoğunluğu ise herkeste farklı olabilir. Adetlerin düzensiz olması ve gebe kalmada zorluk ise polikistik over sendromunun en yaygın semptomlarıdır. Başlangıç dönemlerinde PKOS belirtileri hafif olabilir. Ancak zamanla şikâyetler de artabilir.

Polikistik Over Sendromu Neden Olur?

Polikistik over sendromunun başlıca nedeni hormonal dengesizliktir. Özellikle ailesinde polikistik over öyküsü olan kişilerde daha sık görülür. Bununla birlikte aşırı kilo ya da obezite de hormonal dengenin bozulmasına neden olabilir. Aşırı kiloya bağlı yükselen insülin direnci, androjen yani erkeklik hormonu sentezini artırabilir.

Ankara Polikistik Over Sendromu Tanısı Nasıl Konur?

Ankara polikistik over sendromu tedavisinde tanı süreci oldukça önemlidir. Tüm rahatsızlıklarda olduğu gibi erken dönemde tanı koymak ve tedaviye başlamak, yumurtalıkların sağlıklı çalışmasına ve üremenin minimum etkilenmesine yardımcı olacaktır. Polikistik over tanısında ise ultrason görüntülemelerinden ve kan tahlillerinden faydalanılabilir. Rutin jinekolojik muayene sırasında yapılan ultrason görüntülemeleri sırasında yumurtalıkların kistik yapıda olup olmadığı anlaşılabilir. Kesin tanı için ise adetin üçüncü gününde yapılan kan testlerinden yardım alınabilir. Kan testlerindeki normal FSH ve LH değerlerinin bozulması, poliskistik over sendromuna işaret eder.

Polikistik Over Sendromu Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Polikistik over sendromu, uzun süre tedavi edilmediğinde diyabet, karaciğer yağlanması, hipertansiyon, rahim duvarında kalınlaşma (endometrial hiperplazi) ve kısırlık gibi rahatsızlıklara neden olabilir. Polikistik over sendromunun neden olduğu ikincil sıkıntılar da günlük yaşamı olumsuz etkileyebilir. Adetlerin düzensiz olması, tüylenme, sivilce gibi sıkıntılar PKOS olan kadınlarda sıkça rastlanır. Bu şikâyetler kadının dış görünüşü ile barışık olmasını engelleyebilir ve estetik kaygılara yol açabilir.

Ankara Polikistik Over Sendromu Tedavisi

Polikistik over sendromu tedavisinde amaç; hormon dengelerinin düzenlenmesi ve adet döngülerinin sağlıklı bir şekilde devam etmesidir. Hormon seviyelerinin dengelenmesiyle birlikte her ay, normal şekilde yumurtalama gerçekleşebilir. Bu da polikistik over sendromunun neden olduğu kısırlık sorununu engeller. Bu süreçte aynı zamanda polikistik over’ın neden olduğu ikincil sorunların da giderilmesine odaklanılır. Özellikle yoğun sivilcelenme ve tüylenme yaşayan kişilerde, hormon düzenlemeye yardımcı olan ilaçların etkisi olabilir. Aşırı kilo ve insülin direncini kontrol altına almak için ise kişiye uygun diyet programları yapılabilir. Ankara polikistik over sendromu ve tedavisi hakkında daha fazla bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!