Rahim Duvarı Kalınlaşması Ankara

Rahim duvarı kalınlaşması Ankara; rahmin iç dokusu olan endometriumun normalden daha kalın hale gelmesidir. Endometrial hiperplazi olarak da adlandırılan bu durum, hormonal bozukluklar nedeniyle ortaya çıkabilir. Normal bir adet döngüsü içerisinde, vücutta salgılanan hormonların etkisi ile rahmin iç tabakasında kalınlaşma olur. Sonrasında kalınlaşan bu tabaka dökülerek, regl kanaması ile vücuttan atılır. Bu sayede, endometrial tabaka tekrardan incelmiş olur. Hormonal bozukluklar gibi nedenlere bağlı olarak rahim tabakası incelmediğinde, rahim duvarı kalınlaşması problemi ortaya çıkar. Rahim duvarı kalınlaşması, kanser riski de barındırdığı için mutlaka uzman hekim kontrolüne başvurmayı gerektiren bir sorundur.

Yazımızın devamında rahim duvarı kalınlaşması ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara rahim duvarı kalınlaşması tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Ankara Nedir?

Rahmin iç tabakası olan endometrial doku, vücutta salgılanan östrojen hormonunun etkisi ile kalınlaşır. Bu kalınlaşma, vücudun kendini gebelik sürecine hazırlaması için gerçekleşir. Böylece, olası bir gebelik halinde, embriyo rahme daha kolay tutunur. Gebeliğin gerçekleşmediği adet döngüleri içerisinde ise östrojen ve progesteron seviyesi düşer. Buna bağlı olarak da, endometrial tabaka pul pul dökülerek, tekrardan incelir. Dökülen bu tabaka, regl kanaması ile vücuttan atılır.

Endometrial tabakada, çeşitli nedenlerle tekrardan incelme olmadığında, rahim duvarı kalınlaşması ortaya çıkar. Rahim duvarı kalınlaşması, hormonal bozukluklar nedeniyle ortaya çıkabileceği gibi, endometrial kanserin de habercisi olabileceği için mutlaka doktora başvurmayı gerektirir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Ankara Neden Olur?

Vücuttaki hormon seviyelerine bağlı olarak, rahmin iç tabakası olan endometrial doku, zamanla kalınlaşıp incelir. Normal bir adet döngüsü içerisinde, östrojen hormon salınımının yükselmesi ile beraber, rahmin iç tabakasında da kalınlaşma olur. Bu sayede, olası bir gebelik durumunda, döllenmiş yumurta rahme daha kolay tutunur. Gebelik gerçekleşmediğinde ise endometrial doku pul pul dökülür ve rahim duvarı tekrardan incelmiş olur. Dökülen endometrial doku, regl kanaması ile birlikte atılır.

Hormonal düzendeki bu denge bozulduğunda, endometrial doku tekrardan incelmeyebilir. Özellikle progesteron hormonu seviyeleri yeteri kadar yükselmediğinde, östrojen seviyesindeki artış dengelenemez. Bu durum, rahim duvarında incelme olmasını engelleyerek endometrial hiperplaziye neden olabilir.

Hormonal düzenin dengesini bozarak rahim duvarında kalınlaşma olmasına neden olabilecek faktörlere baktığımızda, en sık karşılaşılan nedenler;

• Menopoza geçiş döneminde vücuttaki progesteron salınımının durması,
    • Düzenli yumurtlamanın olmaması (anovulasyon)
    • Polikistik over sendromu,
    • Yumurtalık kistleri,
    • Şeker hastalığı, tiroid gibi kronik rahatsızlıklar,
    • Obezite,
    • Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları hastalıkları olarak karşımıza çıkar.

Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Belirtileri Nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşması, her hastada aynı belirtilere yol açmayabilir veya belirtilerin şiddeti hastadan hastaya değişebilir. Ancak bununla beraber, rahim duvarı kalınlaşması problemi yaşayan hastalarda en sık karşılaşılan şikâyetler;

• Regl kanamasının çok yoğun olması,
    • Uzun süren adet dönemi,
    • Regl sancılarının şiddetli olması,
    • Adet döngüsünde düzensizlik,
    • Ara kanamaların olması,
    • Kahverengi vajinal akıntı,
    • Menopozdan sonra görülen vajinal kanama olarak sıralanabilir.

Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Türleri Nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşması;

• Basit hiperplazi,
    • Kompleks hiperplazi,
    • Basit atipili hiperplazi ve
    • Kompleks atipili hiperplazi olmak üzere, 4 farklı biçimde ortaya çıkabilir. Basit hiperplaziden kompleks atipili hiperplaziye doğru gidildikçe, kanser riski de artmış olur.

Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisinde;

• Rahim duvarında görülen kalınlaşmanın tipi ve kanser riski taşıyıp taşımadığı,
    • Hastanın medikal durumu,
    • Hastada görülen şikâyetler,
    • Hastanın gebelik planları dikkate alınarak, tedavi planı oluşturulur.

Tedavi sürecinde, ilaçla tedavi ve cerrahi müdahale seçeneklerinden yararlanılabilir. İlaç reçete edilen hastalarda, vücuttaki östrojen ve progesteron hormon seviyelerinin tekrardan dengelenmesi amaçlanır. Atipili hücreler barındıran ve kanser riski taşıyan hastalarda ise cerrahi müdahaleye başvurulabilir. Rahim ameliyatı, açık veya kapalı cerrahi tekniklerle rahmin alınması işlemi gerçekleştirilir.

Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Fiyatları 2021

Rahim duvarı kalınlaşmasının tedavisi, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Bu nedenle tedavi süreci ve ücretleri, değişebilir. Ankara rahim duvarı kalınlaşması tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.