Rahim Filmi Ankara (HSG)

Rahim filmi Ankara (HSG); rahim boşluğu ve fallop tüplerinin, X ray ışınları kullanılarak görüntülenmesidir. Histerosalpingografi (HSG), olarak da bilinen bu işlem, kadın üreme sisteminde meydana gelen farklı hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılabilir. Rahim içerisinde ortaya çıkan miyom ve poliplerin tespiti, rahim anormallikleri, kısırlık ve tekrarlayan düşüklere neden olan faktörlerin belirlenmesi gibi tanısal işlemlerde, rahim filmine başvurulabilir.

Yazımızın devamında rahim filmi (HSG) ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara rahim filmi (HSG) çekimi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Rahim, kadın üreme sistemi içerisinde oldukça önemli bir yere sahip olan bir organdır. Gebelik durumunda bebek, 9 ay boyunca gelişimini burada tamamlar. Karnın alt kısmında, leğen kemikleri ile çevrili alanda, asılı olarak duran rahim, kas dokusundan oluşur. Serviks olarak da bilinen rahim ağzı ile vajinaya açılır.

Gebeliğin ortaya çıkabilmesi için kadının yumurta hücreleri ile erkeğin sperm hücrelerinin fallop tüplerinde karşılaşması gerekir. Bu durum sonucunda döllenen yumurta, tüplerden geçerek rahme ulaşır ve buraya tutunur. Fallop tüplerinde tıkanıklık ve yapışıklık olması, rahimde miyom ve polipler gibi kitlelerin olması durumunda, gebelik oluşması güçleşebilir.

Bu gibi durumların var olması halinde, tanı ve tedavi için hastalar, rahim filmi (HSG) çekilmesine yönlendirilebilir. Rahim filmi, kontrast bir sıvı verilerek çekildiği için halk arasında ilaçlı rahim filmi olarak da bilinen bir işlemdir.

Rahim Filmi Ankara (HSG) Neden Çekilir?

Rahim filmi, kadın üreme sistemini ilgilendiren birçok hastalığın tanı ve tedavisinde başvurulan bir yöntemdir. Fallop tüplerinin geçirgenliği hakkında en kesin bilgiyi veren görüntüleme yöntemi olması nedeniyle, kısırlık tanı ve tedavisinde rahim filminden yararlanılır. Bunun yanı sıra;

• Rahimde miyom ve polip benzeri kitleler olduğundan şüphelenilen hastalarda,
    • Tekrarlayan düşük öyküsü olan hastalarda,
    • Rahimde şekil bozukluğu olanlarda,
    • Uzun süren regl kanaması ve şiddetli regl sancısı şikâyeti olan hastalarda,
    • Daha önce rahme cerrahi müdahalede bulunulan hastalarda rahim filmi ile görüntüleme yapılabilir.

Rahim filmi, tanısal amaçlarla çekilmekle beraber, film çekimi esnasında verilen kontrast sıvı, fallop tüplerindeki tıkanıklıkları giderebilmektedir. Fallop tüplerinde, mukus benzeri yapılar nedeniyle tıkanıklık olan kadınlarda, rahim filmi esnasında kontrast sıvısının tazyikli olarak verilmesi, bu bölgeleri temizleyebilir. Bu nedenle, rahim filmi çekiminden sonra gebelik olasılığı da yükselmektedir. Ankara rahim filmi çekimi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Ankara Rahim Filmi (HSG) Nasıl Çekilir?

Rahim filmi çekimi, genellikle regl kanamasının bitiminden sonraki 3. veya 4. günde gerçekleştirilir. Bu dönemde, rahmin iç tabakası daha ince olduğu için görüntü elde etmek de kolaylaşır. Ayrıca, X ray ışınlarına gebelik sürecinde maruz kalınmaması gerektiği için gebelik ihtimalinin oldukça düşük olduğu bu dönem, rahim filmi için daha elverişlidir.

Hastalar, rahim filmi çekilebilmesi için röntgen masasına alınır. Sırt üstü uzanan hastalardan bacaklarını kendilerine doğru toplaması istenir. Vajinal duvarlar, spekulum yardımı ile aralanır ve böylece, rahim ağzına ulaşılır. Vajina ve rahim ağzı, dezenfekte edici bir solüsyon ile temizlenerek, enfeksiyon riski azaltılmış olur. Rahim ağzına yerleştirilen katater yardımı ile kontrast madde içeren sıvı, fallop tüpleri ve rahim içerisine verilir. Kontrast sıvısı, içerisindeki iyot sayesinde X ışınlarını tutarak, bu bölgelerden görüntü elde edilmesini sağlar.

Rahim filmi esnasında kullanılan kontrast sıvı, bu işleme halk arasında ilaçlı rahim filmi denilmesine neden olmakla beraber, aslında ilaç içermez. Bu nedenle de, hastalarda yan etki gelişmesi ihtimali, oldukça düşüktür.

Ankara Anestezili Rahim Filmi (HSG) Nasıl Çekilir?

Rahim filmi, hastalarda hafif düzeyli kramp benzeri ağrılara yol açabilmektedir. Bu ağrılar, şiddetli boyutlarda olmamakla beraber, gerekli görüldüğü durumlarda rahim filmi, hastalara anestezi verilerek de gerçekleştirilebilir. Anestezili rahim filmi çekilirken, hastalara açılan damar yolundan verilen sedatif ilaçlarla, hastalar derin bir uyku halinde tutulur. Bunun dışında, gerçekleştirilen işlemler açısından herhangi bir fark bulunmaz.

Ankara Rahim Filmi (HSG) Fiyatları 2021

Rahim filmi (HSG), anestezili veya anestezisiz olarak çekilebilir. Bu durum, fiyatların da değişmesine neden olur. Ayrıca ücretler, klinik ve hastane bazında da değişebilir. Ankara rahim filmi (HSG) fiyatları hakkında detaylı bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.