Rahim Sarkması Ankara

Uterus ya da genel olarak bilinen ismiyle rahim, sınırlı hareket kabiliyetine sahip bir üreme organıdır. Rahim genişliği, doğum yapmamış kadınlarda 5-6 cm iken doğum yapanlarda 6-7 cm büyüklüğündedir. Rahim sarkması Ankara durumunda rahmin yeterli desteği alamaması ve aşağı doğru sarkması söz konusu olabilir. Buna tıp literatüründe uterus prolapsusu denir. Söz konusu durum genel olarak rahim sarkması adıyla tanımlanmaktadır. Her yaş grubunda görülebilen bir rahatsızlık olan rahim sarkması, kadınların yaşam kalitesini kötü etkilemekle birlikte cinsellikten alınan hazzı ciddi anlamda düşürebilir. Belirtilerinin görülmesi durumunda mutlaka bir doktora başvurulması gerekir. Ankara Rahim Sarkması Tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için Doç. Dr. Nermin Köşüş ile iletişime geçebilirsiniz.

Rahim Sarkması Ankara Neden Olur?

Rahim sarkmasının temel sebebi, rahmi bulunduğu yerde tutan pelvis kaslarının ve ligament adı verilen bağ dokularının zayıflamasıdır. Kas ve dokuların zayıflaması da aşağıdaki sebeplere bağlı olabilmektedir:

• Menopoz dolayısıyla vücuttaki östrojen salınımının azalması
    • Çoğul gebelik
    • İleri yaş
    • Aşırı kilo veya obezite
    • Daha önce yapılmış pelviks operasyonları
    • Bağ dokusunun genetik sebeplerden ötürü zayıf olması
    • İri bebek doğurmuş olmak
    • Normal doğum veya çok kez doğurmuş olmak.

Tüm bu yukarıdaki sebepler rahim sarkmasına sebep olabilir. Diğer yandan rahim sarkması her zaman gözle görülür ve hissedilir olmayabilir. Fakat anlayabilmek için bazı belirtilere dikkat etmek faydalı olacaktır. Belli başlı belirtilerin görülmesi rahim sarkmasının işareti olarak kabul edilebilir.

Rahim Sarkması Belirtileri Nelerdir?

Şikâyetler, sarkmanın boyutuna ve türüne göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak hafif ağrı biçiminde başlayan bu şikayetler zamanla kişinin yaşam kalitesini etkileyecek boyuta ulaşabilmektedir. Sabah saatlerinde hafif şiddetle başlayan ve sürekli olarak artan bel ağrıları en sık görülen şikâyetler arasındadır. Ayrıca birçok hasta, karnın alt kısmındaki ağırlık hissinden veya aşağı doğru çekilme hissinden şikayet etmektedir. Diğer genel belirtiler ise şu şekilde sıralanabilir:

• İdrarla ilgili şikayetler (idrar yapamama ve kaçırma)
    • Belin alt kısmında görülen ağrılar
    • Vajinal kanama
    • Vajinal akıntı miktarının artması
    • Vajina bölgesinde bir şey çıkacakmış hissi
    • Cinsel ilişki esnasında yoğun ağrı hissetmek
    • Vajinadan dışarı doku çıkması ve sarkması

Ankara Rahim Sarkması Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Rahim sarkması durumlarında ameliyat her zaman akla gelen ilk yöntem değildir. Hafif sarkma durumlarında egzersizler, vajinal halkalar ve ilaç tedavisi tercih edilebilir. Kişi gebe kalmayı düşünüyorsa ona göre ameliyat planlanmalıdır. Ayrıca belirtiler şiddetli olarak görülüyorsa, gerekli tetkikler yapıldıktan sonra Ankara rahim sarkması ameliyat yapılabilir. Eğer egzersizler, vajinal halka yöntemi ve diğer tedavi yöntemleri etkili olmadıysa cerrahi operasyon yapılması gerekebilir.

Rahim Sarkması Egzersizleri

Rahim sarkması egzersizleri hem ameliyat dışı tedavide hem de cerrahi operasyondan sonra da tavsiye edilebilir. Bunlar genel olarak pelvik taban egzersizleridir. Egzersizin amacı ise rahim sarkmasına sebep olan pelvik taban kaslarının kuvvetlendirilmesi ve zayıflığının giderilmesidir. Ankara rahim sarkması tedavisi sürecinde egzersizlerin yapılması gerekir. Fakat egzersiz her zaman başlı başına bir tedavi yöntemi değildir ve ileri boyutlardaki sarkmalarda işe yaramayabilir.

Söz konusu egzersizler mutlaka doktor tavsiyesiyle ve kontrolle yapılmalıdır. Egzersizlerde uygulanan hareketler sarkmanın boyutuna ve biçimine göre değişiklik gösterebilir. Kegel egzersizleri olarak da bilinen bu egzersizler Ankara rahim sarkması tedavi sürecinin parçasıdır ve kesinlikle doktor tavsiyesi olmadan başka kaynaklardan bulunan yönergeler ile uygulanmamalıdır.

Ankara Rahim Sarkması Tedavisi Fiyatları 2021

Rahim sarkması dikkate alınması gereken bir konudur. Zamanında müdahale edilmediği takdirde yaşam kalitesini kötü anlamda etkileyebilir. Aynı şekilde cinsel ilişkileri de olumsuz etkilemesi mümkündür. Dolayısıyla böyle bir durum söz konusu olduğunda mutlaka tedavi uygulanmalıdır. Aksi takdirde sarkma şiddetli ağrılar ve yan etkilerle büyüyerek yaşam kalitesini ciddi anlamda düşürebilir.

Ankara rahim sarkması tedavisi fiyatları sarkmanın boyutuna ve tedavinin gerekliliklerine göre değişiklik gösterebilir. Dolayısıyla standart bir fiyat tablosundan bahsetmek mümkün olmayacaktır. Kliniğimiz ile iletişime geçerek Ankara rahim sarkması ameliyatı fiyatları ve diğer tedavi masrafları hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz. Rahim sarkması belirtileri gösteriyorsanız bizimle iletişime geçebilir, rahim sarkması tedavi süreçleri, fiyatları ve diğer konular hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.