Tüp Bağlama Ameliyatı Ankara

Tüp bağlama ameliyatı Ankara; kadın üreme sistemine dâhil bir organ olan fallop tüplerinin, cerrahi müdahale ile bağlanmasıdır. Fallop tüpleri, yumurtalıklar ile rahim arasında bulunur ve döllenmiş yumurta, buradan rahme ilerler. Fallop tüplerinin cerrahi olarak bağlanması ile yumurtanın döllenmesi ve rahme tutunması engellenir. Bu nedenle, tüp bağlama ameliyatı, oldukça etkili bir doğum kontrol yöntemi olarak karşımıza çıkar. Tıbbi literatürde, tüp ligasyonu olarak da bilinen bu işlem, kalıcı bir doğum kontrol yöntemidir. Bu nedenle, tüp bağlatma ameliyatına karar verilmeden önce, hastaların işlemi yaptırmak istediklerine kesin olarak emin olmaları gerekir.

Yazımızın devamında tüp bağlama ameliyatı ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara tüp bağlama ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Tüp Bağlama Ameliyatı Ankara Nedir?

Tüp bağlama ameliyatı, kalıcı bir doğum kontrol yöntemidir. Çocuk sahibi olmak istemeyen çiftlerde, kadının fallop tüplerinin cerrahi yöntemlerle bağlanması sonucunda, gebelik tamamen engellenmiş olur. Kordon bağlatma veya tüp ligasyonu olarak da bilinen bu işlem, %99’a varan doğum kontrol başarısına sahiptir.

Fallop tüpleri, kadın üreme sistemi içerisinde, rahim ile yumurtalıklar arasında bulunur. Kadının yumurta hücreleri ile erkeğin sperm hücreleri, fallop tüplerinde karşılaştığında, döllenme burada olur. Döllenmiş yumurta rahme geçerek, burada tutunur. Tüplerin bağlanması ile kadının yumurta hücresinin rahme inmesinin önü kapatılmış olur. Erkeğin sperm hücreleri, fallop tüplerine ulaşsa dahi, kadının yumurta hücreleri ile karşılaşmaz. Bu nedenle, gebelik oluşmaz.

Tüp Bağlama Ameliyatı Ankara Nasıl Yapılır?

Tüp bağlama ameliyatı, sezaryen doğum esnasında yapılabileceği gibi ayrı bir operasyon şeklinde de uygulanabilir. Ameliyata başlamadan önce, hastalara bölgesel veya genel anestezi yapılır. Hasta için en uygun olan anestezi yöntemi, ameliyattan önce uzman hekim kararıyla belirlenir.

Hastaya damar yolu açılarak, anestezi ve serum gibi diğer gerekli sıvıların verilmesi sağlanır. İşlem, sezaryen doğum esnasında yapılmıyorsa, ameliyat genellikle kapalı ameliyat olarak da bilinen, laparoskopik cerrahi ile gerçekleştirilir. Laparoskopik ameliyatta, hastanın batın bölgesinden küçük kesiler açılır. Bu kesilerden ilki 1-2 cm boyutlarındadır ve içerisine üzerinde kamera bulunan bir cihaz yerleştirilir. Bu sayede, iç doku ve organların görüntüsü, hekimin görebileceği bir ekrana yansıtılır.

Karın bölgesine açılan bu küçük kesilerden içeriye alınan cerrahi aletlerle, fallop tüplerine ulaşılır. Fallop tüpleri, koter kullanılarak yakılır, halka veya klips kullanılarak kapatılır veya kesilerek birbirinden ayrılır.

Ankara Tüp Bağlama Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Tüp bağlama ameliyatı sonrasında, hastalar dinlenmeleri için odalarına alınırlar. Hastalar, aynı gün içerisinde taburcu edilebileceği gibi, bir gece müşahede altında da tutulabilirler. Hastalar, genellikle 2-3 gün içerisinde normal hayatlarına tamamen dönebilir hale gelirler.

• Ameliyattan sonraki ilk birkaç saat, anesteziye bağlı olarak mide bulantısı olabilir,
    • Genellikle, anestezinin etkisinin geçmesi ile beraber, ameliyattan sonraki birkaç saat içerisinde yeme ve içme serbest bırakılır,
    • Ameliyat sonrasında ilk birkaç gün, ağrı hissedilebilir. Hastalara, ağrı durumlarına bağlı olarak, ağrı kesici verilebilir.

Ankara Tüp Bağlama Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Tüp bağlama ameliyatı, açık veya kapalı ameliyat biçiminde uygulanabilir. Ancak, engel teşkil eden herhangi bir durumla karşılaşılmadığında, kapalı ameliyata başvurulur. Tüp bağlama ameliyatı, uygulanan cerrahi yönteme ve hastadan hastaya değişmekle beraber, ortalama 20-40 dakika arasında tamamlanır.

Ankara Tüp Bağlama Ameliyatı Kimlere Yapılabilir?

Tüp bağlama ameliyatı, kalıcı bir doğum kontrol yöntemidir. Tüp bebek benzeri üremeye yardımcı yöntemler hariç, geri dönüşü olmayan bir uygulama olması nedeniyle, kesin kararlı hastalarda başvurulması gerekir. Artık gebe kalmak gibi bir planı bulunmayan hastalarda, tüp bağlama ameliyatına başvurulabilir. Ancak, ilerleyen süreçlerde fikrini değiştirme ihtimali bulunan hastalar, diğer doğum kontrol yöntemlerine yönlendirilirler.

Ankara Tüp Bağlama Ameliyatı Sonrasında Hamile Kalınabilir Mi?

Tüp bağlama ile doğum kontrolü, kalıcı bir uygulamadır. Bu nedenle, kesin olarak gebe kalma planı bulunmayan hastalara uygulanması gerekir. Ancak, tüm bağlama ameliyatı sonrasında ilerleyen süreçlerde fikir değiştiren hastalarda, yapılan işlem mikrocerrahi yöntemlerle geri alınabilir. Fakat işlemin geri alındığı durumlarda dahi, gebelik ihtimalinde %50 azalma olur. Hastalar, tüp bebek gibi üremeye yardımcı yöntemlere başvurmak zorunda kalabilirler.

Ankara Tüp Bağlama Ameliyatı Fiyatları 2021

Tüp bağlama ameliyatı, farklı teknikler ile gerçekleştirilebilir. Ameliyat esnasında, hastalara uygulanan anestezi yöntemleri de değişebilir. Bu nedenlere bağlı olarak, ameliyat ücretlerinde farklılık olabilir. Ankara tüp bağlama ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.