Tüp Bebek Tedavisi Ankara

Ankara tüp bebek tedavisi; infertilite problemi olan çiftlerde çocuk sahibi olmayı sağlayan bir üremeye yardımcı yöntemdir. Kısırlık sorunu hem kadınlarda hem de erkeklerde ortaya çıkarak çocuk sahibi olunmasına engel olabilir. Bu durumda alanında uzman kadın doğum hekimlerine başvurarak birtakım destekleyici tedavi yöntemlerinden faydalanmak mümkündür. Bu yöntemlerden bir tanesi olan tüp bebek tedavisi, etkili sonuçlar ile infertilite görülen çiftlerin çocuk sahibi olmasına destek verir. Genellikle aşılama yöntemi gibi diğer tedavi seçeneklerinin başarısız olduğu durumlarda tercih edilen bu yöntem, oldukça etkili sonuçlar ortaya çıkartır. Tüp bebek tedavisi, anne adayından alınan yumurta hücreleri ile baba adayından alınan sperm hücrelerinin laboratuvar ortamında bir araya getirilmesi ile gerçekleştirilir. Bu şekilde döllenen yumurtalar, embriyo haline geldiğinde anne rahmine yerleştirilir.

Yazımızın devamında tüp bebek tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara tüp bebek tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

İnfertilite Nedir?

Kısırlık olarak da bilinen infertilite, çocuk sahibi olmayı engelleyen bir problemin var olması durumudur. Dünya Sağlık Örgütü, 12 ay boyunca düzenli ve korunmasız cinsel ilişki yaşanmasına rağmen gebeliğin görülmediği durumları kısırlık olarak tanımlar.

İnfertilite problemine neden olan faktörler hem kadınlarda hem de erkeklerde ortaya çıkabilir. Bununla birlikte kısırlık, bir çift sorunu olarak ele alınarak tedavi edilir. Kısırlığın tedavisinde sıklıkla başvurulan birtakım üremeye yardımcı yöntemler bulunur. Bu yöntemlerden başlıcaları:

• Fertilite ilaçları ile yumurtlamanın uyarılması
  • Sperm toplama
  • Aşılama tedavisi
  • Tüp bebek tedavisi olarak sıralanabilir.

Tüp Bebek Nedir?

En etkili üremeye yardımcı tedavi seçeneklerinden biri olan tüp bebek tedavisi, döllenmenin laboratuvar ortamında sağlandığı bir yöntemdir. Anneden alınan yumurta hücreleri, babadan alınan sperm hücreleri ile mikroenjeksiyon tekniğine başvurularak döllenir.

Dünyada ilk kez 1978 yılında İngiltere’de uygulanan bu yöntem, günümüzde oldukça yaygın olarak başvurulan bir teknik haline gelmiştir. Türkiye’de ilk tüp bebek uygulaması, 1989 yılında gerçekleştirilmiştir. Ege Üniversitesi’nde başlanan tüp bebek çalışmaları, bugün artık birçok hastane ve klinikte yürütülmektedir.

Tüp bebek, aşılama tedavisi gibi farklı yöntemler denendiği halde çocuk sahibi olamayan çiftlerde de yüksek başarı oranları yakalanmasını sağlar. Bu tedavi, oldukça ileri bir üremeye yardımcı teknik olarak karşımıza çıkar.

Tüp Bebek Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tüp bebek tedavisi hem erkek hem de kadınlarda uygulanan birtakım tedavi basamakları ile gerçekleştirilir. İlk olarak kadınlardaki yumurta üretimini uyaracak fertilite ilaçları hastalara reçete edilir. Bu süre zarfında erkeklerdeki sperm kalitesinin de yükseltilmesini sağlayacak uygulamalar başlatılır.

Anne adayına verilen ilaçlar, yüksek kalitede yumurta oluşumunu destekler. Yumurtaların gerekli olgunluğa erişmesinin akabinde ise çatlatma iğnesi adı verilen bir enjeksiyon gerçekleştirilir. Gerekli olgunluğa erişen yumurta hücreleri, yumurta toplama işlemi kapsamında anne adayından alınır.

Bu süre zarfında baba adayının da sperm hücreleri alınarak laboratuvar ortamında çeşitli kimyasallar yardımı ile yıkanırlar. Bu sayede kalitesi artırılan spermler, konsantre hale getirilerek döllenme için hazırlanmış olur. Anne adayından toplanan yumurta hücreleri, bu spermlerin mikroenjeksiyon yöntemi ile içlerine yerleştirilmesi sayesinde döllenir. Mikroskop altında ve laboratuvar ortamında gerçekleştirilen bu işlem, çocuk sahibi olmak için oldukça etkili bir tedavi seçeneğidir.

Döllenen yumurta hücreleri her 12-14 saatte bir bölünerek çoğalmaya başlar ve bu şekilde gelişimini sürdürerek embriyoyu meydana getirir. Gelişim süreçlerinin ilk aşamalarını laboratuvar ortamında tamamlayan embriyolar, anne rahmin yerleştirilir. Bu işlem, embriyo transferi olarak adlandırılır.

Ankara tüp bebek tedavisi ile ilgili tüm sorularınız için bizimle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Embriyo Transferi Nasıl Yapılır?

Oldukça kolay ve acısız bir işlem olan embriyo transferi, döllenen yumurtaların gerekli olgunluğa erişmesi ile gerçekleştirilir. Kısa sürede tamamlanan transfer, anne adayının rahim ağzına ince bir katater yerleştirilmesi sayesinde mümkün olur. Bu katater yardımı ile embriyolar, rahme transfer edilir. Ultrason eşliğinde gerçekleştirilen bir uygulama olduğu için embriyoların rahme aktarımını gözlemlemek mümkündür. Toplamda ortalama 10 dakika içerisinde transfer işlemi tamamlanmış olur.

Transfer tamamlandıktan sonra hastalar, yaklaşık 1 saat kadar dinlenmeye alınır. Anne adayı yeteri kadar dinlendirildikten sonra aynı gün içerisinde taburcu edilir. İşlemin akabinde normal hayata dönüş yapılabilir. Transfer işlemi sonrasında embriyonun rahme tutunmasını kolaylaştıracak ilaçlar reçete edilebilir. Bu ilaçların kullanım şekli ve dozu, doktorunuz tarafından size en uygun şekilde ayarlanır. Bu nedenle mutlaka hekiminizin önerdiği biçimde ilaç kullanımı gerçekleştirmeniz gerekir.

Tüp bebek tedavisinin bu aşamasında hamileliğin başlayıp başlamadığının anlaşılması için transferden 12 gün sonra gebelik testi uygulanır. Bu gebelik testi, normal bir döllenme sürecinde de uygulanan standart testler ile aynıdır. Bu nedenle istenen tüm sağlık kuruluşlarında kolayca gerçekleştirilebilir.

Tüp Bebek Tedavisi Avantajları Nelerdir?

Tüp bebek tedavisi, üremeye yardımcı yöntemler arasında en ileri laboratuvar uygulamalarını barındıran tedavi biçimidir. Bu nedenle diğer yöntemlerle gebelik sağlanamayan hastalarda bile yüksek başarı oranı sunma şansı yaratır. Tüp bebek, uzun süredir başvurulan ve güvenilirliği kanıtlanmış bir tedavi yöntemidir. Barındırdığı riskler de diğer yöntemlere kıyasla oldukça azdır. Aynı zamanda hala devam eden çalışmalar ile sürekli gelişme sağlanan bir tedavi yöntemi olarak karşımıza çıkar.

Tüp Bebekte Kök Hücre Uygulaması Nedir?

En güncel tedavi yaklaşımlarından biri olan tüp bebekte kök hücre uygulaması; son yıllarda gerçekleştirilen bilimsel çalışmalar ile ortaya çıkmıştır. Kök hücre uygulamaları, birçok alanda kullanılabilen ve üzerine yapılan çalışmaların hala sürdüğü bir konudur.

Kök hücrelerin vücutta bulunan diğer tüm hücre tiplerine dönüşme özelliği bulunur. Bu nedenle kök hücreler kullanılarak üreme hücresi üretilebilmekte ve kök hücreler yardımı ile üreme organları güçlendirilebilmektedir.

Ankara Tüp Bebek Tedavisi Fiyatları 2021

Tüp bebek tedavisi, günümüzde birçok hastane ve klinikte uygulanan bir yöntemdir. Tedavi planı, hasta özelinde oluşturulan bir süreci kapsar. Bu nedenle tedavi süreci ve ücretleri, hastadan hastaya değişiklik gösterebilir. Aynı zamanda hastane ve kliniklerde de ücretler birbirinden farklı olabilmektedir. Ankara tüp bebek tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!