Vajinal Akıntı Ankara

Vajinal akıntı Ankara; genellikle vajinal enfeksiyonlar sonucunda ortaya çıkan bir şikâyettir. Vajinal floranın dengesini bozarak, enfeksiyon gelişimine neden olan mantar ve bakteri gibi mikroorganizmaları sonucunda ortaya çıkar. Beraberinde kötü koku, kaşıntı, yanma gibi başka şikâyetler de görülebilir. Sağlıklı bir vajinal akıntı, ergenliğe girilmesi ile beraber tüm kadınlarda görülür. Ancak bu akıntı, şeffaf ve kokusuzdur. Enfeksiyon gibi hastalıklar sonucunda gelişen vajinal akıntı ise genellikle sarı, grimsi beyaz veya yeşil renktedir. Vajinal akıntının tedavisinde, akıntıya neden olan faktöre bağlı olarak hastalara reçete edilen ilaçlara başvurulur.

Yazımızın devamında vajinal akıntı ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara vajinal akıntı tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Vajinal Akıntı Ankara Nedir?

Vajinal akıntı, üreme fonksiyonlarının aktif olması ile beraber, tüm kadınlarda görülebilen bir sıvıdır. Bu sıvı, vajina içinin kaygan olmasını sağlayarak, cinsel birliktelik gibi eylemler esnasında tahriş oluşmasını engeller. Bu nedenle, fizyolojik yani doğal olarak görülen bir akıntıdır.

Sağlıklı bir vajinal akıntı, şeffaf ve kokusuzdur, kişilerde herhangi bir şikâyete yol açmaz. Ancak, bazı mikroorganizmalarla enfekte olunması sonucunda, kötü kokulu ve farklı renklerde vajinal akıntı ortaya çıkabilir. Akıntıyla beraber, vulva ve vajinada kaşıntı, yanma, cinsel birliktelik esnasında ağrı gibi şikâyetler de görülebilir. Ortaya çıkan bu şikâyetler, enfeksiyona neden olan faktöre göre değişiklik gösterebilir. Tedavi planında da, enfeksiyon gelişimine neden olan faktörün tespit edilmesi önemli bir yer tutar.

Ankara Vajinal Akıntı Neden Olur?

Vajinal akıntı, her sağlıklı kadında ergenliğe girilip, üreme fonksiyonlarının aktif olmasıyla beraber görülür.  Vajinal akıntı, cinsel birliktelik, yürüyüş, spor aktiviteleri gibi faaliyetler esnasında, vajen içinin kaygan olmasını sağlar. Bu sayede, bu aktiviteler esnasında ciltte tahriş gelişmez. Ancak, vajen içerisindeki doğal dengenin bozulması sonucunda, bu akıntı kötü kokulu, sarı veya yeşil renkli bir hal alabilir. Bu duruma neden olan başlıca faktör, mantar ve bakterilerden kaynaklanan vajinal enfeksiyon gelişimidir. Vajinal enfeksiyona ortam hazırlayan faktörler ise;

• Antibiyotik gibi ilaçların kullanımı,
    • Kimyasal içerikli, kokulu ürünlerin, vajinada kullanılması,
    • Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,
    • Diyabet,
    • Dar, sıkı, hava almayan kıyafetler olarak sıralanabilir.

Ankara Vajinal Akıntı Belirtileri Nedir?

Vajinal akıntı, bölgede gelişen enfeksiyonun nedenine bağlı olarak, farklı şekillerde ortaya çıkabilir ve hastalarda farklı şikâyetlere yol açabilir.

Bakteri Kaynaklı Enfeksiyonlar

Bakterilerden kaynaklanan vajinal enfeksiyonlar sonucunda ortaya çıkan vajinal akıntı, sarı veya griye dönen beyaz renkte bir akıntıdır. Akıntının köpüklü bir yapısı vardır ve beraberinde kötü koku da oluşur. Hastalarda görülen bir diğer şikâyet ise cinsel birliktelik esnasında ağrıdır.

Mantar Kaynaklı Enfeksiyonlar

Mantar nedeniyle oluşan vajinal enfeksiyon sonucunda görülen vajinal akıntı, peynirimsi kıvamlı veya süt beyazı bir renktedir. Akıntıyla beraber, kaşıntı ve vajinada yanma hissi de görülebilir.

Trichomonas Vajinalis Kaynaklı Enfeksiyonlar

Cinsel yolla bulaşan bir mikroorganizma olan Trichomonas Vajinalis, vajinal enfeksiyon gelişmesine neden olur. Bu durum sonucunda hastalarda, sarı veya yeşilimsi renkli, köpüklü yapıda vajinal akıntı görülür. Akıntıyla beraber, kötü koku, kaşıntı ve yanma ortaya çıkabilir.

Diğer Nedenler

Premenopoz ve menopoz dönemlerinde, cinsel yolla bulaşan bazı hastalıklarda (bel soğukluğu olarak da bilinen gonore hastalığı gibi), rahim ağzı kanseri ve pelvik inflamatuar hastalıklar sonucunda da vajinal akıntı görülebilir. Bu akıntı, genellikle kahve renklidir.

Ankara Vajinal Akıntı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinal akıntı tedavisi, akıntıya neden olan faktöre bağlı olarak planlanır. Bu nedenle, ilk olarak vajinal kültür testi yapılarak, hastalarda vajinal enfeksiyona neden olan faktör tespit edilir. Aynı zamanda, hastada görülen diğer şikâyetler ve vajinal akıntının yapısı da, tedavi planlanmasında dikkate alınır.

Vajinal enfeksiyonun bakteriler nedeniyle ortaya çıktığı durumlarda, genellikle hastalara antibiyotik reçete edilir. Mantar kaynaklı vajinal enfeksiyonlarda ise antifungal kremler, ilaçlar ve vajinal ovüller verilir. Trichomonas Vajinalis nedeniyle ortaya çıkan akıntıda ise metronidazol veya tinidazol isimli ilaçların kullanılması tercih edilir.

Ankara Vajinal Akıntı Tedavisi Fiyatları 2021

Vajinal akıntı tedavisi, akıntıya neden olan faktörün tespit edilmesi ile beraber, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Bu nedenle, tedavi ücretleri hastadan hastaya farklılık gösterebilir. Ankara vajinal akıntı tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.