Vajinismus Tedavisi

Vajinismus Tedavisi Ankara

Vajinismus tedavisi Ankara; kadınlarda sıklıkla rastlanan bir cinsel işlev bozukluğu olan vajinismusun tedavi sürecini kapsar. Vajinismus, çoğu vakada psikolojik faktörlerin etkisi ile ortaya çıkan bir sorundur. Batılı ülkelerde nadiren görülmekle beraber, Orta ve Uzak Doğu ülkelerinde, kadınlar arasında yaygın bir problemdir. Bu nedenle, sosyo-kültürel etmenlerin de, vajinismusun ortaya çıkmasında etkili olduğu bilinmektedir. Bu kültürel ve psikolojik etmenler sonucunda, kadınlarda cinsel birliktelik esnasında vajinal kaslarda, kontrol edilemeyen bir kasılma olur. Bu kasılma, vajinal penetrasyonun acı vermesine neden olur. Bu nedenle, cinsel birleşme sağlanamaz. Vajinismus, genellikle psikolojik etmenlere dayalı olarak ortaya çıktığından, tedavisi de disiplinler arası bir yaklaşımla sürdürülür.

Yazımızın devamında vajinismus tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara vajinismus tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus, kadınlarda en sık rastlanan cinsel işlev bozukluklarından biridir. Vajinal penetrasyon esnasında, hastaların kontrol edemediği bir şekilde, vajinal kaslarda kasılma yaşanır. Bu durum, penetrasyonun hastalara yoğun bir acı vermesine neden olur. Bu nedenle, cinsel birleşme gerçekleşemez. Genellikle psikolojik etmenlere bağlı olarak gelişen vajinismus, nadiren de olsa fiziksel faktörler nedeniyle de ortaya çıkabilir.

Dünya genelindeki vajinismus vakalarına baktığımızda, Orta ve Uzak Doğu ülkelerinde, vajinismus vakalarının daha yaygın olduğu görülür. Bu durum, sosyo-kültürel faktörlerin de, vajinismusun gelişiminde önemli bir yeri olduğunu gösterir.

Fiziksel, psikolojik ve sosyal faktörlere bağlı olarak ortaya çıkabilen vajinismusun tedavisi, disiplinler arası bir yaklaşımla gerçekleştirilir. Kadın üreme sistemi konusunda uzmanlaşmış kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekimler ve psikoterapistler, bu süreçte beraber çalışabilir.

Ankara Vajinismus Neden Olur?

Vajinismus, primer vajinismus ve sekonder vajinismus olmak üzere, iki farklı biçimde görülebilir. Primer vajinismus; daha önce hiç cinsel birliktelik yaşamamış kadınlarda görülür. Sekonder vajinismus ise daha önceden cinsel birliktelik yaşadığı halde, hayatının belirli bir döneminden sonra cinsel birliktelik yaşamakta güçlük çeken hastalarda görülür.

Primer vajinismus, genellikle ilk gece korkusu gibi psikolojik ve sosyal etmenlere dayalı olarak ortaya çıkar. Sekonder vajinismus ise travmatik tecrübeler sonucunda gelişebilir. Örneğin; cinsel taciz, tecavüz ve cinsel şiddet mağduru olmak, zor doğumlar, düşük, kürtaj veya ağrılı jinekolojik işlemler, sekonder vajinismus gelişimine ortam hazırlayabilir.

Vajinismusun gelişimi üzerinde etkili olan sosyo-kültürel faktörler;

• Yetersiz cinsel eğitim,
  • Bekârete verilen önem, ilk gece korkusu,
  • Kadın cinselliğinin yeterince bilinmemesi,
  • Kulaktan dolma ve yanlış cinsel bilgiler, hurafeler olarak sıralanabilir.

Vajinismus gelişiminde etkili olabilecek psikolojik etmenler;

• Partnerin cinsel birlikteliğe zorlayan tutum ve davranışları;
  • Cinsel şiddet, taciz ve tecavüz mağduru olmak,
  • Travmatik deneyimler,
  • Başarısızlık ve yetersizlik korkusu,
  • Kaygı bozukluğu ve panik bozukluk olarak karşımıza çıkar.

Nadiren de olsa, vajinismusun ortaya çıkmasında fiziksel faktörler rol oynayabilir. Bu faktörler;

• Vajinal kanalda tıkanıklığa neden olan kitleler,
  • Vajinal enfeksiyon,
  • İdrar yolları enfeksiyonu,
  • Hymende var olan anomaliler,
  • Vajinanın normalden kısa veya perdeli yapıda olması,
  • Kist ve apseler olarak karşımıza çıkar.

Vajinismus Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavisi, cinsel işlev bozukluğuna neden olan faktörün tespit edilmesi ile başlar. Bu süre zarfında başvurulan kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekim, gerekli olan muayeneyi gerçekleştirir. Fiziksel bir sebebe dayanan vakalarda, bu sebebin ortadan kaldırılmasına yönelik tedavi planı oluşturulur. Ancak, vajinismus vakalarında, genellikle psikolojik faktörlerin rol oynadığı görülür. Bu faktörlerin ortadan kaldırılabilmesi için psikoterapiye başvurmak gerekir. Bu nedenle hastalar, cinsel terapi alanında uzman bir hekiminden de destek alabilirler.

Alanında uzman bir jinekolog ve gerekirse psikoterapistin beraber yürüteceği bu süreçte, hastalara cinselliğe ısındırma egzersizleri verilir. Pelvik taban egzersizleri, vajinal dilatör ve parmak egzersizleri, bu süreçte başvurulan yöntemler arasındadır.

Ankara Vajinismus Tedavisi Fiyatları 2021

Vajinismus tedavisinde tedavi planı, hasta özelinde belirlenir. Fiziksel faktörler var olduğu durumlarda, bu faktörlerin ortadan kaldırılmasına yönelik tedavi planları uygulanır. Böyle bir sorun yoksa, hastalara cinsel terapi uygulanır. Tedavi planının hasta özelinde oluşturulması, tedavi ücretlerin değişmesine neden olabilir. Ankara vajinismus tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!