Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara

Yumurtalık kisti tedavisi Ankara; yumurtalık kisti olan vakalar için belirlenen tedavi yöntemlerinin tamamını kapsar. Kadınlarda ortaya çıkan yumurtalık kistleri, genellikle doğurganlığın arttığı yıllarda görülür. Over kisti olarak da adlandırılan yumurtalık kistlerinin çoğu, iyi huyludur.  Küçük ve iyi huylu kistler, takip altında tutulur ve gerekli görüldüğünde ilaçla tedavi uygulanır. Ancak, büyük boyutlu ve hasta için risk oluşturan kistler, genellikle cerrahi bir müdahaleye ihtiyaç duyar. Bu vakalarda, kapalı yumurtalık kisti ameliyatına başvurulabilir.

Yazımızın devamında yumurtalık kisti tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara yumurtalık kisti tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kisti, yumurtalığın içinde veya üstünde bulunan, içi sıvı dolu kitlelerdir. Genellikle iyi huylu olmakla beraber, hastalarda yaşam kalitesini düşüren şikâyetlere yol açabilirler. Hormonal dengedeki düzensizlik sonucunda ortaya çıkan kistler, hastalara reçete edilen ilaçlar yardımı ile ortadan kaldırılabilir. Kötü huylu olma ihtimali bulunan, ilaçla tedaviye cevap vermeyen ve büyük boyutlu kistlerde ise cerrahi müdahalede bulunarak, tedavi gerçekleştirilebilir.

Yumurtalık Kisti Çeşitleri Nelerdir?

Yumurtalıklarda görülen kistler, oluşum biçimine bağlı olarak, farklı türlerde olabilir. Başlıca yumurtalık kisti türleri;

• Folikül kistleri,
    • Luteal kistler,
    • Dermoid kistler,
    • Kistadenomlar ve
    • Çikolata kistleridir.

Yumurtalık Kisti Neden Oluşur?

Yumurtalıklarda kisti oluşumunu tetikleyen başlıca faktörler;

Hormon Bozukluğu

Kadınlarda düzenli olarak gerçekleşen yumurtlama döngüsü içerisinde, gerekli olgunluğa erişen yumurta, yumurtalıklardan atılır. Yumurtanın ayrılması ile geride, corpus luteum ismi verilen bir doku kalır. Gebeliğin gerçekleşmediği adet döngüsünde, korpus luteumun 14. günde atılması gerekir. Bu evrelerin yaşanmadığı durumlarda, basit kist olarak adlandırılan fonksiyonel kistler ortaya çıkabilir. Ayrıca, yumurtalar hormonal bozukluk nedeniyle, gerekli olgunluğa erişemeyebilir. Bu durumda, içerisinde bulundukları folikül keseciklerinde kistleşebilirler.

Endometriozis

Endometriozis, rahim içerisinde bulunması gereken endometrium tabakasının, rahim dışında bir yere bağlanmasıyla meydana gelen bir hastalıktır. Endometriumun yumurtalıklarda bulunduğu durumlarda, çikolata kisti olarak da bilinen endometrioma ortaya çıkar.  Endometriozis ve endometrioma yumurtalıkların işleyişinde aksaklıklara neden olabilir. Bu durum, kist oluşma riskini artırabilir.

Gebelik

Gebe olan kadınlarda korpus luteum, plasenta oluşana kadar gerekli hormonları salgılar. Normal şartlarda 3 ay sonra kaybolması gereken korpus luteum, belli durumlarda varlığını sürdürebilir. Bu durum, korpus luteumun büyüyerek, kist oluşturmasına neden olabilir.

Enfeksiyon

Tedavisi yapılmayan vajinal enfeksiyonlar, diğer organlara zarar verebilir. Özellikle, vajinadan bulunan enfeksiyonun yukarı doğru yayılması ve yumurtalıklara kadar ulaşması, kist-apse oluşumunu tetikler.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Küçük yumurtalık kistleri, genellikle belirti göstermez. Bu nedenle, rutin kontrol sırasında tesadüfen fark edilirler. Ancak, daha büyük boyutlu olan kistler, hastalarda belirti ve şikâyetlere yol açabilir. Belirtilerin varlığı ve şiddeti kişiden kişiye değişmekle beraber, en sık karşılaşılan şikâyetler,

• Düzensiz adet döngüsü,
    • Karın bölgesinde hissedilen şişkinlik,
    • Karın veya kasıklarda yaşanan şiddetli ağrılar,
    • Sindirim sistemi bozukluğu,
    • İdrar yoluyla ilgili şikâyetler olarak karşımıza çıkar.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Ankara yumurtalık kisti tedavisi, hastanın yaşına, hamilelik beklentisine, kistin özelliklerine bağlı olarak değişiklik gösterir. Muayene sırasında, öncelikli olarak kistin büyüklüğüne bakılır. Herhangi bir şikâyete yol açmayan, küçük boyutlu kistler, genellikle yalnızca takip altında tutulur. Ancak, belirli durumlarda ameliyat veya ilaç gibi farklı tedavi süreçlerine başvurulur.

Ankara yumurtalık kisti tedavisi için kliniğimizle iletişme geçebilir ve Doç. Dr. Nermin Köşüş’ten randevu alabilirsiniz.

Ankara Yumurtalık Kisti Tedavisinde Hangi Durumlarda Ameliyat Gerekir?

Yumurtalık kistlerinin çoğu iyi huyludur. Bu nedenle, uzman hekimlerce gerekli görülmediği durumlarda, ameliyat tercih edilmez. İlaçla tedaviye cevap vermeyen, büyük boyutlu kistlerin varlığında ve kanser şüphesi varsa ameliyata başvurularak tedavi gerçekleştirilebilir.

Ankara Yumurtalık Kisti Tedavisinde Ameliyat Yöntemleri Nedir?

Yumurtalık kisti tedavisinde, ameliyata başvurulacağı durumlarda, kapalı ve açık olmak üzere, iki farklı ameliyat yöntemi uygulanabilir. Komplikasyon riskinin daha az olması, hastanın iyileşme sürecini kısaltması gibi nedenlerle, genellikle kapalı ameliyat tercih edilir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara Fiyatları 2021

Yumurtalık kisti tedavisi, hastanın medikal durumuna ve görülen kistin türüne bağlı olarak planlanır. Yapılan çeşitli kontroller ve takiplerin ardından, vakaya uygun bir tedavi süreci belirlenir. Sürecin işleyişi ve tedavinin fiyatı, kişiden kişiye değişiklik gösterir. Ankara yumurtalık kisti tedavisi fiyatları hakkında kliniğimizde iletişime geçerek bilgi alabilir ve randevu oluşturabilirsiniz.