Vajinismus Tedavisi Ankara - Doç. Dr. Nermin Köşüş

vajinismus tedavisi ankara

Vajinimsus tedavisi Ankara ilinde doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Vajinismus tedavisi merkezimizde hasta mahremiyeti ön planda tutularak, hastanın duyguları hissedilerek, hastanın ve eşinin işbirliği ile yapılmaktadır. Ankara vajinismus tedavi merkezimiz Çankaya ilçesinde Çukurambar semtindedir. Ankara vajinismus doktorlarımızla tanışmak ve randevu almak için sizleride merkezimize bekliyoruz. Vajinismus tedavisi Ankara fiyatları için bizi her zaman arayabilirsiniz.

Vajinismus (ilişkiye girememe) nedir?

Vajinismus, kadınlarda vaginanın girişindeki kasların ilişkiyi imkansız kılacak şekilde istemsiz olarak kasılmasıdır. Vaginadaki kaslardaki aşırı kasılma ve buna bağlı olarak vajinal kapanma, cinsel ilişki denenmesi ile birlikte oluşur. İlişki sırasında bu bölgelerde yanma, ağrı, sızlama, batma gibi ciddi huzursuzluk veren belirtiler meydana gelir. Vajinismusa yol açan aşırı kasılma vajeni saran pelvik taban kaslarının istem dışı kasılmasından dolayı oluşur. Bu kasılma nedeniyle vaginanın girişi daralır. Bazen kasılma o kadar şiddetli olur ki vaginanın giriş kısmı neredeyse tamamen kapatılır ve ilişki mümkün olamayacak bir duruma gelir. Bu kasılma kontrol dışında olduğundan vajinusmus şikayeti olan bir kadının eğitim almadan ve tedavi olmadan bunu kontrol etmesi mümkün değildir. Hatta çoğu kadının cinsel ilişki öncesi böyle bir durumdan haberi bile yoktur. Cinsel ilişki başlangıcında meydana gelen bu kasılma, temas biter bitmez kendiliğinden geçer.

Vajinismusu Kendi Kendine Yenenler Var mıdır?

Toplumumuzda vajinismus hastalığı, çok değişen şiddetlerde olmakla birlikte her 10 kadından birinde görüldüğü söylenmektedir. Cinsel ilişki olmadan yıllarca bu çiftlerin pek çoğunda evlilik devam eder. Çiftler uzun süre sonra tedavi arayışına girebilir. Ara sıra her kadında şiddetli olmayan cinsel ilişkide ağrı görülebilir. Ancak sürekli ve her ilişkide ciddi ağrı ortaya çıkması cinsel yaşamı negatif etkileyen bir durum olarak karşımıza çıkar. Bu normal bir durum değildir, tedavi edilmesi gerekir. Vajinismusu kendi kendine yenenler olabilir. Ancak bu sayı oldukça düşüktür. Vajinismus tedavisi için bir kadın doğum uzmanından yardım almanız hem tedavi sürecini kısaltacak hemde stresinizi azaltarak kendinize olan güveni yeniden kazandıracaktır. Vajinismusu kendi başına yenmek zorunda değilsiniz.

Vajinismus Nedenleri Neler Olabilir?

İlişkiye girememe nedenleri araştırıldığında aslında bilinç altına yerleşmiş pek çok fikrin kadında korku ve endişe meydana getirdiği, bu endişelerin bilinç altına yerleşerek kadında cinsellikle alakalı tabuların meydana gelmesine neden olduğu bir gerçektir. Vajinanın normalden çok küçük veya dar olduğu, vajen girişindeki kızlık zarının aşırı kalın olduğu ve bunun gibi problemler nedeniyle ilişkiye giremedikleri kadınların bilinç altında oluşturdukları mekanizmalardır. Bu nedenlerle bu hastalarda farklı ameliyatlar ve ilaç tedavileri uygulanır ancak bu tedavilerin pek çoğundan herhangi bir sonuç alınamaz. Çünkü asıl patoloji vajeni çevreleyen kasların kasılmasıdır. Bu problemi halletmeden yapılacak tedaviler sadece geçici çözümler olacaktır.

Bunlarla birlikte cinselliğin ayıp yada günah sayıldığı topluluklarda, cinsel yaşama çok erken yaşta, fiziksel ve psikolojik olarak uygun olmayan durumlarda karşılaşan kadınlarda, cinsel birliktelikle hastalık kapma korkusu olanlarda ve kulaktan dolma ilk gece hikayeleri nedeniyle vajinismus problemi gelişebilir.

Görüldüğü üzere vajinismus hastalığının %90’ının temelinde psikolojik faktörler rol oynamaktadır. Sadece %10’luk kısmında vaninada perde gibi fiziksel nedenler ilişkiye girememeye neden olabilir. Bunlarda hastada yapılan ilk muayenede tesbit edilir ve tedavi ile düzeltilir.

Vajinismus tipleri nelerdir?

Vajinismusun ilk başlangıç zamanına göre 2 şekilde adlandırılır.

Primer vajinismus: ilk cinsel birliktelik ile başlayarak devam eden istem dışı, cinsel birleşmeye engel olan vaginal kasılmalardır. Bu kadınlarda zorla birliktelik yaşansa bile ağrı olmadan cinsel birliktelik hiç olmamıştır. Sıklıkla bu hastalar normal bir jinekolojik muayene dahi olamaz, tampon ve fitil gibi vajene tedavi amaçlı yerleştirilen malzemeleri de kullanamazlar. İlişki sırasında bacaklarda kapanma, titreme, nefesini tutma ve eşini uzaklaştırma gibi bir takım fiziksel sıkıntılar yaşanabilir.

Sekonder vajinismus: Normal cinsel yaşamın herhangi bir evresinde hiçbir sorun yokken aniden başlayan, istemsiz olarak gelişen vaginal kasılma durumudur. Bu kadınlarda cinsel yaşamlarının başlangıcında herhangi bir ilişkide sorun yoktur. Sonradan yaşanan farklı olaylar vajinismusu tetikleyebilir. Genelde tıbbi bir hastalıktan yada yaşanan bir vajinal travmadan sonra meydana gelir. Genital bölgeyi içeren kazalar, ameliyatlar, normal doğum, kanser tedavisi, menopoz ve bazı kronik hastalıklar veya bunların tedavisinde faydalanılan ilaçlar yada tedavi yöntemleri sekonder vajinismusa yol açabilir. Bu gibi durumlarda vajen duvarlarında incelmeler oluşur, bu da vajinada hasar oluşmasına ve hassasiyet artışına neden olarak vajinismus gelişmesine neden olabilir. Normal durumlarda oluşan bu gibi sıkıntılar rahatlıkla tedavi edilir, sonrasında herhangi bir cinsel sorun yaşanmaz. Ancak tedavi sonrasında, tıbbi problem çözülmüş olmasına rağmen hala kadında cinsel ilişki sırasında ağrı ve kasılma yaşanıyorsa vajinismus olup olmadığı mutlaka araştırılmalıdır.

Bazen vajinismus hastalığı, kadının yaşadığı ortama, durumlara ve yapılacak işlemlere göre farklılık gösterebilir. Örneğin bazı kadınlarda jinekolojik muayene sırasında bir sıkıntı yaşanmaz ancak cinsel ilişkiye girmakte problem yaşarlar veya bunun tam tersi de yaşanabilir. Buna kısmi vajinismus denir. Bazı kadınlarda da genital bölge yapılan her müdahale yada dokunuş vajinal kasılmaya yol açabilir, hatta çoğunlukla bu bölgelere dokunulmasına bile müsaade etmezler. Buna da tam vajinusmus denir.

Vajinismus Tedavi Merkezi Ankara - Doç. Dr. Nermin Köşüş

İlişkiye girememe korku ve endişesi sebebiyle eşlerimizi suçlamamak, bu tedavi sürecinde onlarla birlikte olmak sorunun atlatılmasında dikkat edilecek en önemli davranıştır. Vajinismus sadece kadınların değil, elbette çiftlerin ortak rahatsızlığıdır. Eşinizin yanında olduğunuzda bu sorunun çok daha kısa sürede çözüldüğünü göreceksiniz. Bu süreçte hekimler en büyük yardımcınız olacaktır. Sorunlarınızı ertelemeyiniz. Ertelediğiniz sorunlar sizlere daha büyük ve farklı problemler olarak geri dönecektir.

Ankara vajinismus kliniğimizde vajinismus tedavisi Doç.Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Jinekolojik muayene esnasında herhangi bir alet kullanılmaz. Muayene oldukça kısa, basit ve ağrısız bir muayenedir. Jinekolojik değerlendirme sonrası vajinismus hastalığının derecesi belirlenir. Tedavinin kaç seans süreceği bu muayeneye göre karar verilir. %90 hastada 2-3 seansta vajinismus problemi çözülür. Ankara vajinismus tedavisi detayları hakkında bilgi almak için bizimle 0312 285 85 88 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.

Vajinismus Ankara, Vajinismus Tedavisi Ankara, Jinekolog Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş

>>>İnfertilite (kısırlık) hakkında merak edilenler
>>>Yumurtlama Tedavisi (Ovulasyon İndüksiyonu)
>>>Aşılama (IUI) Nedir?
>>>Yumurta (Osit) dondurma hakkında bilmek istedikleriniz
>>>İnfertilite (Kısırlık) Nedenleri ve Tedavisi
>>>Tüp bebek fiyatları ne kadardır? Tüp bebek merkezi tavsiyesinde önemli noktalar nelerdir?
>>>Tüp Bebek Nedir? Tüp bebek tedavisinde neler yapılıyor?
>>>Aşılama Nedir? Aşılama Nasıl Yapılır?
>>>Tüp bebek uzmanı kimdir?
>>>Tüp bebek tedavisinde cinsel ilişki yasak mıdır?
>>>Tüp bebekte gebelik haftası hesaplama nasıl yapılır?
>>>Tüp bebek kaç defa denenebilir?

Tarafımızdan vajinismus tedavisi uygulanmaktadır. Genelde vajinismus tedavisi 2-3 seansta tamamlanmaktadır. Vajinismus tedavisi ile korkularınızı yenerek yeni bir hayata başlayabilirsiniz.

Vajinismus Ankara İletişim Bilgileri